חדשות בריאות

מעשנים? הצמח הזה התגלה כ’הורג את הצורך בניקוטין’, ויש כמה דרכים לצרוך אותו

היות ולמעלה מ-350,000 בני אדם נפטרים מדי שנה כתוצאה מעישון רק בארה"ב לבדה - ממשלת ארה"ב משקיעה תקציבי ענק למחקר סביב ההשפעות החיוביות של צמחים שונים על העישון.  אחד מהם התפרסם לאחרונה, והוא ממש מפתיע 

אא

היות ולמעלה מ-350,000 בני אדם נפטרים מדי שנה כתוצאה מעישון רק בארה"ב לבדה - ממשלת ארה"ב משקיעה תקציבי ענק למחקר ההשפעות החיוביות של צמחים שונים על העישון והשלכותיו. 

אחד המחקרים היותר עדכניים בתחום הוא מחקר על צמח הסטיוויה - זה שכולכם כבר מכירים כתחליף טבעי שנמכר ברשתות המזון הגדולות כתחליף טבעי לסוכר לבן. 

כל מי שניסה אי פעם להפסיק לעשן ידע לספר על חסרונות שהורגשו כמעט מיד: כשתסמיני הנסיגה של הניקוטין - שהוא המרכיב העיקרי בסיגריות, מתחילים להופיע, אדם מרגיש פתאום דיכאון, חרדה, עייפות, עצבנות, רעב, ערפול חושי, גירודים ועקצוצים בעור, יובש בפה, מיגרנות ועוד. 

על פי ממצאי המחקר, הרכיבים הפעילים של צמח הסטיוויה מסייעים בהקלה על סימפטומים אלו ואחרים. "התסמינים הללו יכולים להיות עוצמתיים, אך המחקר הוביל אותנו לפתרונות טבעיים כמו הסטיוויה", אומרת הדוקטורנטית פנלופה וילסון, שכתבה על כך בבלוג שלה.

"מחקרים מאוניברסיטת דרום קליפורניה מצאו כי הקשר בין העישון לרמות הסוכר בדם, הוא הרבה יותר הדוק ממה שהיה נדמה בעבר. המחקר מצא כי גורם המפתח לחוויה ה'גדולה' שמעשנים רבים מדווחים עליה הוא מולקולות סוכר שמאפשרות למולקולות ניקוטין להעביר את התחושה ה'גדולה' לתאי עצב".

במחקר הגיעו החוקרים למסקנה שיש קשר בין רמת הסוכר בדם לבין התשוקה לניקוטין - ולכן הוא מציע את צמח הסטיוויה כמנטרל את החשק למתוק וממילא מבטל את הצורך בסיגריה. 

מחקרים נוספים שנערכו בגרמניה מצאו כי הסטיוויה בולמת את החשק לניקוטין ואפילו לאלכוהול, ולכן הוגדרה כתחליף אולטימטיבי אף לממתיקים מלאכותיים כמו הסוכרזית. "זו אלטרנטיבה טובה עבור חולי סוכרת מכיוון שהיא אינה משפיעה על רמת הסוכר בדם בהשוואה לאספרטיים", מסבירה וילסון. 

על אף שאפשר לקחת את הסטיוויה בצורתה המקורית או בצורת אבקה - וילסון דווקא ממליצה לצרוך אותה ישירות על הלשון - אם מדובר באדם שמנסה להפסיק לעשן. "הסטיוויה הנוזלית בדרך כלל מגיעה בבקבוק עם טפטפת, שזה הכי נוח והכי יעיל. כשיש לכם תשוקה לניקוטין, פשוט תטפטפו כמה טיפות של סטיוויה ישירות על הלשון שלכם", היא מסכמת.

תגיות:קשרצמחעישוןסטיוויה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה