כתבות מגזין

בנצי גופשטיין מזהיר: "הרפורמים נאבקים בי, אבל מטרתם הסופית הם רבני ישראל"

בנצי גופשטיין החל להילחם בהתבוללות עוד בהיותו בן 14, מאז ועד היום הוא הוביל שורת מאבקים ציבוריים, אך כעת מבקשים הרפורמים לגדוע את פעילותו באמצעות תביעה שהגישו נגדו לבית המשפט. גופשטיין מבהיר: "זה לא מה שיגרום לי להפסיק את פעילותי"

  • א' תמוז התש"פ
בעיגול: בנצי גופשטיין (צילום: דוד דנברג)בעיגול: בנצי גופשטיין (צילום: דוד דנברג)
אא

בשבוע שעבר התייצב בנצי גופשטיין בבית המשפט בירושלים, בשל תביעה שהוגשה נגדו על ידי התנועה הרפורמית. אנשי התנועה עמלו רבות כדי להושיב אותו על ספסל הנאשמים; הם עברו על הארכיונים השונים, בדקו ראיונות שהעניק במהלך השנים, ולבסוף הצליחו למצוא את ההתבטאויות שאותן הם חיפשו. כך, זומן פעיל הימין שקידש מאבק בהתבוללות, אל כס הנאשמים בבית המשפט בירושלים.

 

"הפעילות שלי נגד ההתבוללות היא לצנינים בעיני הרפורמים"

"שלא תתבלבלו", אומר גופשטיין בפתח שיחתנו, הנערכת לאחר תום הדיון הראשון בעניינו, "השופטים משתפים פעולה עם הרפורמים, והן לשופטים והן לרפורמים יש תפיסת עולם זהה בנוגע לנושאים שבליבת היהדות".

גופשטיין לא בורר את מילותיו כאשר הוא מדבר על התנועה הרפורמית: "תמיד היו אנשים שיצאו מהעם היהודי אשר קידשו מלחמה ביהודים", הוא אומר בכאב. "בעבר היו אלו המתייוונים שנאבקו בעם ישראל בתקופת בית שני, ושנים מאוחר יותר הגיעו המשכילים שביקשו לפגוע בכל הקדוש והיקר, היום אלו הרפורמים". לדבריו, מכת ההתבוללות בארה"ב מוכיחה עד כמה התנועה הרפורמית היא האויב הגדול ביותר של העם היהודי.

בנצי גופשטיין (צילום: דוד דנברג)בנצי גופשטיין (צילום: דוד דנברג)

ד"ר מיכאל בן ארי, ידידו של גופשטיין ועמיתו לדרך, מסכים לחלוטין עם דבריו של חברו ומגדיר את כתב האישום שהוגש: "רדיפה מהסוג הגרוע ביותר".

"זו סתימת פיות כפשוטה", הוא אומר. "הרפורמים נלחמים מלחמת חורמה בערכים הבסיסיים של היהדות לדורותיה. כעת הם פועלים נגד בנצי גופשטיין כאדם, אבל המטרה הסופית שלהם היא להילחם ביהדות המסורתית שלאורה אנו צועדים".

בן ארי מוסיף: "התנועה הרפורמית שמה לה למטרה לקעקע את יסודות היהדות; הם נלחמים במתנחלים, אבל מטרתם העמוקה יותר היא היהדות כולה. הרפורמים מעוניינים לעודד התבוללות בעם ישראל, לצד מעשי תועבה נוספים. ועל הדרך הם מסייעים לארגוני שמאל. שימו לב  לכך שמשום מה, לא נשמע קולם של הרפורמים ולו פעם אחת בדברי ביקורת נגד ערבים, וזה לא שאי אפשר למצוא אמירות או מעשים בעייתיים אצל בני דודינו, אבל הם מתעלמים מכך, כי הם רוצים להילחם ביהדות, בעוד שאת הערבים הם אוהדים".

"ברור לי", ממשיך בן ארי, "שאחרי גופשטיין הם יפנו את האש אליי. בגלל שהם מנהלים מלחמה של ממש נגד כל מי שמגן בחירוף נפש על הערכים אותם הם מנסים להרוס ולהשמיד, אין בכוונתם להסתפק בגופשטיין, אלא הם ירצו להילחם גם בי ובאנשים נוספים, שותפינו לדרך. עבורם, אדם שנלחם נגד מסיון או שמנסה לפעול נגד מצעדי טומאה למיניהם, מהוה אבן נגף בדרך למטרתם האמתית, ולכן הם יפעלו נגדו עד חורמה".

הן בנצי גופשטיין והן מיכאל בן ארי מסכימים כי מערכת המשפט בישראל משתפת פעולה באופן אקטיבי עם הרפורמים. "לרפורמים יש אוזן קשובה במסדרונות בית המשפט, והם זוכים ליחס מיוחד מהפרקליטות ובית המשפט", הם מבהירים.

 

"הוגש נגדך כתב אישום בגין 'הסתה'"

"בכתב האישום מצוטטת אמירה שלי מהעבר, שלפיה חלק מהמנהיגים הערביים בישראל הם כמו גידול סרטני בתוכנו", אומר גופשטיין, ומוסיף: "הרפורמים הוציאו את הקטע הזה מתוך ראיון שהענקתי, והחליטו להגיש נגדי כתב אישום. לדעתי, הם מאמינים כי בעקבות פסילת מיכאל בן ארי מלרוץ לכנסת, נוצר תקדים משפטי שיאפשר להם גם להביא למעצרנו".

עם זאת, בניגוד לדברים שנכתבו בכתב התביעה שהגישו נגדו אנשי התנועה הרפורמית ליועץ המשפטי לממשלה, גופשטיין משוכנע כי דבריו נגד הערבים פחות הפריעו לאנשי התנועה. "המטרה האמתית של הרפורמים היא לבלום את הפעילות שלי נגד ההתבוללות; זה מה שבעיקר מפריע להם", הוא אומר, ומפרט: "הרי מטרתם של הרפורמים היא להפוך את עם ישראל לעם ככל העמים, חלילה, ובמסגרת תכנית זו הם אף הוציאו מסידוריהם את המילה ירושלים, וקידשו מאבק בכל מה ששייך למסורת היהודית, כך שזה הדבר העיקרי שמפריע להם".

גופשטיין מספר על מאבק מסודר של הרפורמים נגדו ונגד חבריו, לאורך השנים האחרונות: "במסגרת מאבק הרפורמים נגדי ונגד עמיתי לדרך, הם מנסים לעצור את פעילותנו בכל דרך", הוא מספר. "הם שולחים מכתבים ליועץ המשפטי לממשלה עם שלל טענות נגדנו, וכאשר מכתב אחד מסתיים בלא כלום, הם כבר מתחילים לחפש את התוכן הבא שבו אולי יהיה אפשר להאשים אותנו ולגדוע את פעילותנו. בכל אותו זמן הם מלווים בעורכי דינים ומשפטנים מהשורה הראשונה, שחלקם משתפים איתם פעולה מתוך אידיאל אנטי יהודי מובהק. במסגרת הרדיפות הללו, לפני שנתיים הם פנו לבג"ץ והצליחו לבנות את כתב האישום הנוכחי".

בשלב זה מבקש מיכאל בן ארי להוסיף ולציין כי אין זה משפטו הבלעדי של גופשטיין, אלא משפטה של היהדות הנאמנה כולה. "ברור לי שברגע שהם יצליחו לגרום למאסרו של גופשטיין, הצעד הבא שלהם יהיה להילחם ברבנים. שים לב שהם הצליחו להיאבק ברב אליהו שפסק בעבר כי אסור למכור דירות לערבים בעיר צפת, וכיום הוא לא יכול לומר זאת מחשש כי יוגש נגדו כתב אישום. הרפורמים אף הצהירו במפורש, שהמשפט נגדי הוא רק ההתחלה. בהמשך הם מתכננים להיאבק כדי להשתיק את רבני ישראל".

לטענתכם, בית המשפט מוטה לטובת הרפורמים, האם תוכלו להצביע על התנהלות המוכיחה זאת בכתב האישום הנוכחי?

"אכן", אומר גופשטיין", בג"ץ משרת במקרה זה את האינטרסים האישיים של הרפורמים. הוכחה לכך ניתן לראות מכך שבית המשפט הסכים להכניס את הרפורמים כצד לתיק שאינו קשור אליהם ישירות".

גופשטיין בטוח שאת ההטיה הברורה של בית המשפט ניתן לראות ביחס השונה בין הדברים שאמר ושהוגדרו כהסתה, לדברים שנאמרו בעבר על ידי גורמים אחרים, שכלפיהם בית המשפט לא עשה דבר.

כדי להמחיש זאת הוא מצביע על הקמפיין הזכור לשמצה שניהל אביגדור ליברמן במהלך מערכת הבחירות האחרונה. "שים לב שעל החרדים נאמרו דברים חמורים הרבה יותר", הוא אומר, "ובכל זאת, מעולם לא הוגש נגד המסיתים כתב אישום. בו בזמן שלפי אמות המידה שמציג בית המשפט בכתב האישום שהוגש נגדי, ליברמן צריך היה להיעצר זה מכבר בגין הסתה נגד הציבור החרדי, וגם נפתלי בנט היה צריך להתמודד מול כתב אישום חריף על כך שאמר כי הוא רוצה 'מקסימום שטח עם מינימום ערבים'. אפשר להמשיך כך הלאה: מירי רגב אמרה על הסודנים שהם 'כמו נגע סרטני'. כל זה עוד לפני שדיברנו על חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, היבא יזבק, שאמרה דברים חמורים פי כמה, מכל בחינה שהיא. בכל המקרים הללו, בית המשפט לא עשה דבר. יש כאן איפה ואיפה נגדנו, משום שאין לנו את הכוח שיש לפוליטיקאים, וגם ובעיקר – בגלל הפעילות שלנו, בעיקר זו העוסקת במאבק בהתבוללות".

על רקע הדברים הללו, גופשטיין מעריך כי בית המשפט אכן ייאלץ לבטל לבסוף את כתב האישום נגדו. "אבל", הוא מוסיף, אם היה באמת צדק במערכת המשפט - בכלל לא הייתי עומד לדין".

 

"הרפורמיים מסייעים לנו בפרסום פעילות הארגון"

האם ההתנכלותשל הרפורמים פוגעת בעשיה שלכם?

גופשטיין משיב כי המציאות מעט מורכבת יותר. "זה אכן מקשה עלינו להמשיך בעשייה השוטפת", הוא אומר, "בשל העובדה שהדבר מחייב אותנו להתעסק בהגנה המשפטית, אך מצד שני יש גם את העניין שמסייע לחשיפת הארגון שמתרחשת דווקא בשל פעילות הרפורמים. בזכות המשפט, והכתבה, לדוגמה, שהתפרסמה בעקבות כך בעיתון 'ידיעות אחרונות', אנשים רבים נחשפו לפעילות ארגון 'להב"ה', ודרך כך גם לפעילותם של ארגונים נוספים העוסקים בתחום המאבק בהתבוללות, דוגמת ארגון הידברות, שעמו אנו משתפים פעולה, כך שמבחינה מסוימת אפשר לומר שהרפורמים, במלחמה שלהם נגדנו, גרמו להעלאת הארגון לתודעה הציבורית, וכך אנשים מקבלים את האומץ להילחם על בנות ישראל וגם יודעים שיש להם כתובות שבהם הם יכולים למצוא אוזן קשבת וסיוע.

"מה שבטוח", מציין גופשטיין, "הוא שאין לנו כל תכנית להפסיק, חלילה, את הפעילות שלנו. אנו פועלים לשם שמיים ואין לנו כל כיוון לשנות ולו פסיק מהתנהלותנו בשל לחצים כאלו או אחרים".

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

כיצד אתם נאבקים בפועל בהתבוללות?

"העבודה שלנו היא בעיקר בהעלאת נושאים חשובים ובוערים לסדר היום, וכמו שאמרנו קודם על כך שכשכואב – צועקים. ישנן תופעות שחובה לצעוק נגדן. אם זה בעניין תופעת ההתבוללות שהגיעה לצערנו גם לארצנו הקדושה; אם זה תופעת ארגוני התועבה השונים, שרוב הציבור דוחה בשאט נפש את עמדותיהם, אך מפחד לפעול נגד המגמות הללו. ובמקום שאין איש, כתוב הרי שצריך להשתדל להיות איש, לכן, אני וחברי החלטנו לזעוק מרה ולפעול ככל יכולתנו ובכל דרך אפשרית, בכדי לשמור על הגחלת היהודית המסורה לנו מדורי דורות".

"ברחבי העולם", מסביר גופשטיין, "קיימת התבוללות בעיקר בין יהודים לנוצרים. יהודים רבים ברחבי העולם, רובם תינוקות שנשבו, יורדים, לצערי, לשפל המדרגה ונישאים בנישואי תערובת. כאן בארץ הדבר מתבטא בעיקר בנערות יהודיות בנות ישראל כשרות וטהורות הנופלות ברשת האכזרית שטומנים להן צעירים ערבים. זה מתחיל פעמים רבות מקשרי עבודה וכדומה, אך גם בסתם מפגשים אקראיים. עבור הצעירים הערביים, הבנות היהודיות הן טרף קל, משום שבכפרים הערביים הם מוגבלים מטעמים של 'כבוד המשפחה'. בשל כך הם מחפשים יהודיות".

פעילותם של אנשי ארגון 'להב"ה' מגוונת וכוללת, לדברי גופשטיין, שלל אמצעים, בהם מסע שכנועים; סיוע אקטיבי במימון ובדירות אירוח לאותם נשים שנמלטו מקשר עם ערביים.

עם זאת, ב'להב"ה', עוסקים בעיקר בפעילות מניעתית. "ישנם ארגונים רבים וטובים הפועלים בתחום מניעת ההתבוללות, בראשם ארגון 'הידברות' כמובן. אנו עוסקים בפעילות הסברתית לרוב, ושולחים פעילים לאזורים המועדים לפורענות, שם מונעים מהצעירים הערביים מליצור קשר עם יהודיות. ואכן, בסייעתא דשמיא אנו זוכים לראות הצלחות רבות וכנאמר: "כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא".

ומה המסר שלך לצעירה יהודייה ששוקלת לקשור את גורלה חלילה עם ערבי?

"על בת יהודייה להבין, כי מלבד האיסור החמור והנורא להתבולל בין העמים, ילדיה יהיו חסרי זהות: היא תרצה שהם יהיו יהודיים והאב ידרוש, אף בכוח, שיפעלו לפי האסלאם, זה כולל צום ברמדאן וילדים שיגדלו כמוסלמים וייגדעו חלילה מהעם היהודי. כל זה עוד לפני העתיד שמצפה לה בנישואים עצמם, שבדרך כלל הופכים להיות אלימים וקשים. אני פונה מכאן לכל יהודייה באשר היא ואומר לה: 'את בת של מלך'. תזכרי את זה".

תגיות:בנצי גופשטייןרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה