חדשות בריאות

תיבחן החזרה לקפסולות, יוגדל הקנס על מסכות ותוקם מינהלת אכיפה ארצית

בין ההחלטות שייכנסו לתוקף באופן מיידי: הקמת מנהלת אכיפה ארצית במשרד לביטחון הפנים שתפקידיה יהיו הכוונה, הנחייה, תיאום ותכלול כל רשויות האכיפה; הגדלת גובה הקנסות מ-200 ל-500 שקלים (ההחלטה טעונה אישור הכנסת); ותגבור האכיפה בפקחי הרשויות המקומיות

שוטרים מזהירים אזרח שלא חשב מסכה בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שוטרים מזהירים אזרח שלא חשב מסכה בירושלים, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה פרסם הערב (שני) את שורת ההחלטות שהתקבלו במהלך הישיבה היום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד בראש ועדת השרים. הקבינט התכנס על מנת לדון בצעדים הנדרשים בטווח המיידי להמשך ההתמודדות עם מגפת הקורונה, בהם שימוש באמצעים הדיגיטליים לבלימת התפשטות המגפה וקביעת תרחיש הייחוס.

המשתתפים דנו בהצעות שגובשו על ידי המל"ל, אחרי שפורום המנכ"לים שהתכנס אתמול העביר את המלצותיו בנושא. במשרד ראש הממשלה הבהירו כי כי יעד המדיניות הוא להביא להאטה משמעותית בקצב התחלואה ולהקטנת סיכוני התמותה, "תוך פגיעה מינימאלית במשק ובשגרת החיים".

פתיחת הרכבות, הבוקר (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)פתיחת הרכבות, הבוקר (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

בין ההחלטות שייכנסו לתוקף באופן מיידי: הקמת מנהלת אכיפה ארצית במשרד לביטחון הפנים שתפקידיה יהיו הכוונה, הנחייה, תיאום ותכלול כל רשויות האכיפה; הגדלת גובה הקנסות מ-200 ל-500 שקלים (ההחלטה טעונה אישור הכנסת); תגבור האכיפה בפקחי הרשויות המקומיות; בדיקה לאלתר של רשימת היישובים הדורשים הכרזה על אזורים מוגבלים בכל מקרה שבו מזוהה עלייה בתחלואה, בהתאם לפרמטרים שנקבעו.

עוד הוחלט על אסטרטגיית הגנה על אוכלוסיות הסיכון, במסגרתה יתוגבר מערך הבדיקות ומיגון במרכזים לקשישים. בנוסף, הממשלה תבחן עם נציב שירות המדינה חזרה המשק לשיטת הקפסולות וכן פעילות בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות הפרטיות.

אחר הצהריים אישר קבינט הקורונה פה אחד את הצעת משרד הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס. הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת ולא תחזית חולים. הוחלט להיערך לתוספת של 2,000 מונשמים מקורונה ול-2,000 מונשמים ממחלות אחרות.

ראש הממשלה אמר כי צריך לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש הייחוס. זוהי העמדה הכללית של שרי קבינט הקורונה. נתניהו הוסיף כי "אנחנו עומדים בפני עלייה שיטתית בתחלואה. אנחנו רואים את זה לא רק כאן, אלא רואים את זה לצערי, גם ברחבי העולם. מדינות שונות כבר נדרשות לכך, גם אנחנו בישראל. היום יוצגו כאן תרחישי הייחוס, אבל גם המלצות של צוות מנכ״לים שכינסתי אתמול במיוחד, מהמשרדים של רוב השרים שמיוצגים כאן, כדי להביא בפנינו המלצות לדרכי פעולה".

תגיות:קורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה