חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: להיערך ל- 2,000 חולי קורונה מונשמים

שרי קבינט הקורונה אישרו פה אחד את הצעת משרדי הבריאות, האוצר והביטחון, לפיה יש להיערך ל- 2,000 חולי קורונה מונשמים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "העלייה בתחלואה שיטתית – נשקול להגביל התקהלויות"

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

קבינט הקורונה אישר בצהריים (שני) פה אחד את הצעת משרדי הבריאות, האוצר והביטחון לקביעת תרחיש הייחוס להתמודדות עם מגפת הקורונה, לפיו יש להיערך לתוספת של כ-2,000 חולים מונשמים מקורונה ולכ-2,000 מונשמים נוספים כתוצאה ממחלות אחרות. בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר, כי "הגדרה זו תנחה את הממשלה על ההיערכות וההצטיידות של מערכת הבריאות. תרחיש זה יבטא את יכולת ספיקת המערכת, ולא תחזית חולים".

מלשכתו של שר הביטחון בני גנץ נמסר, כי התרחיש של משרדו שאושר על ידו, כולל היערכות ל"תרחיש חמור-סביר", הכולל: "עד 2,500 מונשמים, 7,500 מאושפזים, 125,000 חולים ומאות רבים של מתים". עוד צוין, כי "התרחיש מתבסס על מודלים שלקחו בחשבון תרחישי קיצון מהעולם. יש להדגיש כי לא מדובר בתחזית, אלא בתרחיש המבצעי שאליו ממליצים במשרד הביטחון למדינה להיערך מבחינת הכלים שברשותה".

ראש המשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה, כי יש לעשות את כל פעולות המניעה הנדרשות כדי לא להגיע לתרחיש. שרי הקבינט ממשיכים בשעה זו לדון בצעדים המעשיים הנדרשים בטווח המיידי כדי להאט את קצב התחלואה ולמנוע הידרדרות לתרחישים שאינם רצויים.

בפתח הישיבה סקר נתניהו את דרכי הפעולה העומדות על הפרק לאור העלייה בתחלואה. לדבריו, הקבינט ידון ב"הגברה דרמטית" של האכיפה: "זה כולל גם את הגדלת הקנסות, מינהלת אכיפה ריכוזית תחת המשרד לביטחון הפנים, ורתימת כל הכוחות וכוחות נוספים למשימת הפיקוח והאכיפה". עוד אמר, כי תיבחן החזרה לשימוש בכלים הדיגיטליים של שב"כ: "אנחנו יודעים שהנושא הזה הוא בעייתי, אבל מנגד אנחנו יודעים גם שהוא תרם לנו רבות לריסון המגפה, ונראה כיצד אנחנו יכולים להתגבר על הבעיות על מנת להשיג הורדה של התחלואה".

נתניהו הוסיף, כי השרים ידונו גם בהטלת סגרים אזוריים – צעד שננקט כבר עתה, ונועד למנוע את הצורך בסגרים כלליים נרחבים. הוא ציין, כי תיבחן האפשרות להגביל התקהלויות: "צעד מאוד חריף, אני מציע שנשקול אותו, נראה אם אנחנו נזדקק לו ומתי נזדקק לו, ויש לו כמובן השלכה על פעולות מסוימות שאישרנו אותן".

(וידאו: איתי בית-און, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

משרד הבריאות עדכן הבוקר על פטירתו של חולה קורונה נוסף במהלך הלילה. מספר הקורבנות שגבה הנגיף הקטלני בישראל עלה בכך ל- 307.

מהנתונים עולה, כי ביממה האחרונה אובחנו 183 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר במספר נמוך יחסית לעומת העלייה התלולה בתחלואה בימים הקודמים. עם זאת, במקביל נרשמה ירידה חדה במספר הבדיקות, שהסתכם ב- 8,219.

מספר החולים הפעילים עלה ל- 4,848, מתוכם 205 מאושפזים בבתי חולים. מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל- 46, ביניהם 29 מונשמים. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו בישראל 20,869 נדבקים, 15,714 מתוכם החלימו.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה