חדשות יהדות

היום, ערב ראש חודש תמוז: העתירו בתפילה להסרת המגיפה

ערב ראש חודש הוא יום מסוגל לתפילה ולביטול גזירות. אנא העתירו בתפילה שתוסר מגיפת הקורונה מעל עם ישראל

  • כ"ט סיון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום, ערב ראש חודש תמוז, הוא יום מסוגל להעתיר בתפילה.

בעקבות התחלואה הגוברת בנגיף הקורונה, עוררו הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין לזעוק ולעורר רחמי שמים מרובים בתפילת יום כיפור קטן להסרת המגיפה הנוראה מעל בית ישראל.

אנא העתירו בתפילה לרפואת חולי ישראל, ושתוסר המגיפה מעלינו במהרה.

רבי משה קורדבירו זצ"ל (הרמ"ק), רבו של האר"י, היה מכנה את ערב ראש חודש: "יום כיפור קטן", כיוון שביום זה, היום האחרון של החודש, מכפר בורא עולם ברחמיו על העוונות של כל החודש, כמו שאנו אומרים בתפילת מוסף "ראשי חודשים לעמך נתת, זמן כפרה לכל תולדותם".

ה"משנה ברורה" (סימן זי"ת ס"ק ד) הורה: "יראה כל אדם לעשות תשובה בערב ראש חודש, ולתקן את אשר עיוות בכל החודש, מאחר שהוא יום אחרון של כל החודש, דוגמת ערב ראש השנה שהוא יום אחרון של כל השנה, ואז בוודאי יהיה לו יום ראש חודש זמן כפרה לכל תולדותיו". עוד מציין ה"משנה ברורה" כי "והכל לפי כוח האדם... אף מי שאינו מתענה, מכל מקום יראה לעשות תשובה ביום זה ולתקן את אשר עיוות בכל החודש..."

בספר "אשכבתיה דרבי", הכולל הספדים והנהגות של הסטייפלר, מובא כי יהודי ששלשת אחיו נפטרו בצעירותם בא לפני הסטייפלר וביקש ברכה. השיב הסטייפלר שיקפיד לומר תפילת יום כיפור קטן בערבי ראש חודש שכן מקובל היה בישיבות שתפילת יום כפור קטן מסוגלת לבטל גזירות. להרחבה על התפילה הסגולית, לחצו כאן.

יש נוהגים לומר סליחות ותחנונים בכל ערב ראש חודש קודם תפילת מנחה, מפני שהוא עת וזמן כפרה. וכתב ה"מגן אברהם" (סימן תיז ס"ק ג): "ונראה לי מנהג טוב לומר סליחות קודם תפילת המנחה, כי מן המנחה ולמעלה חל ראש חודש".

הרב יצחק פנגר בשיחה שאסור להחמיץ - ההזדמנות הטמונה בכל ראש חודש. צפו:

 

 
תגיות:חודש תמוזתפילהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה