חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת - דו"ח מעורר סערה; נשקלת הגדלת הקנס על אי-עטיית מסכה

האם הקנס על אי-עטיית מסכה, העומד היום על 200 שקלים, יוגדל? דו"ח מעורר סערה טוען כי "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה". קבלו את סיכום חדשות השבת

  • כ"ח סיון התש"פ
אא

התקדמות נוספת במרוץ לחיסון לקורונה: המכון הביולוגי בנס ציונה פרסם מסמך בן 26 עמודים ובו הוא מפרט את תוצאות הניסויים של החיסון לנגיף הקורונה שהם מפתחים - כך נחשף הערב לראשונה בחדשות סוף השבוע. להרחבה, לחצו כאן.

הספר של היועץ לביטחון לאומי לשעבר בולטון יפורסם השבוע: שופט פדרלי בוושינגטון פסק היום (שבת) שהיועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון רשאי להמשיך ולפרסם את ספרו "החדר שבו זה קרה", על התקופה בה עבד בבית הלבן. הפסיקה דחתה למעשה את ניסיונותיו של הנשיא טראמפ למנוע את פרסום הספר, לאחר שלטענתו, הפרסום מכיל מידע מסווג, ופרסומו עלול לפגוע בביטחונה של ארה"ב.

חיזבאללה בסרטון מאיים: ארגון חיזבאללה פרסם היום (שבת) סרטון שמתגאה ביכולת שיגור הטילים לעבר ישראל. הסרטון כולל ציון אתרים שונים בישראל, הנמצאים על כוונת החיזבאללה. "אנחנו היום לא רק יכולים לפגוע בעיר תל אביב אלא גם, אם ירצה הק-ל ובעזרתו, יכולים לפגוע במטרות מאוד מדויקות בתוך תל אביב, אבל אנחנו גם יכולים לפגוע בכל מקום בתוך פלסטין הכבושה", לשון הודעת ארגון הטרור.

נשקלת הגדלת הקנס על אי-עטיית מסכה: מחר (ראשון) ידונו מנכ"לי משרדי הממשלה באמצעים לבלום את התפשטות הקורונה. אחת האפשרויות שצפויה לעלות היא הגדלת הקנס על מי שייתפסו ללא מסכה במרחב הציבורי. הקנס עומד כיום על 200 שקלים.

דו"ח מעורר סערה: מרכז המידע השייך לאגף המודיעין פרסם אזהרה לפיה העלייה בתחלואה עלולה להסתיים במאות מתים כבר בחודש הבא. הדו"ח טוען כי "מדינת ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואת קורונה, השונה במאפייניו מהגל הראשון אך לא פחות בחומרתו. קצב הנדבקים עלול להביא להחלטות קשות ובחינת סגר כולל". במערכת בריאות תקפו, בצה"ל ומשרד הבריאות מתנערים מהדו"ח.

תבוסה למשרדי האוצר והחינוך: בית הדין הארצי לעבודה דחה ביום שישי האחרון את עתירת המדינה המדינה בבקשה לחייב את ארגון המורים להוסיף תשעה ימי לימודים בחינוך העל-יסודי בצל משבר הקורונה., וקבע כי שנת הלימודים תסתיים כפי שדרש ארגון המורים. במקביל: השר גלנט הודיע שעד ל-6 באוגוסט יתקיימו לימודים במתכונת "בית הספר של החופש הגדול". כלומר: לימודים הפורמליים בגנים ובכיתות א' עד ד' יסתיימו ב-1 ביולי, ועד ל-6 באוגוסט יתקיימו לימודים במתכונת של "בתי הספר של החופש הגדול". מורים שיבחרו להשתתף בפרויקט בית הספר של החופש הגדול יקבלו תשלום נוסף. תלמידי כיתות ה'-ו' יסיימו את הלימודים ב-6 באוגוסט גם כן. הסתדרות המורים הודיעה כי הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות יסתיימו מחר.

אבל באופקים: הרב יוסף גולדנטל זצ"ל, ראש ישיבת "תורת חיים" הלך לעולמו: ביום שישי נפטר הרב יוסף גולדנטל זצ''ל, שהקים ועמד בראשות ישיבת 'תורת חיים' באופקים, הלך לעולמו ביום שישי כשהוא בשנת ה-86 לחייו. הרב זצ"ל זכה להפריח את השממה הרוחנית בעיר אופקים והקים במקום ישיבה, כולל אברכים ומוסדות תורה נוספים.

תגיות:נגיף הקורונהחדשות השבתעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה