חדשות בריאות

המכון הביולוגי בנס ציונה: קרובים מאוד לפיתוח חיסון נגד קורונה

דו"ח בן 26 עמודים של המכון הביולוגי בנס ציונה מתאר לפרטי פרטים את תהליך הניסוי בפיתוח חיסון נגד קורונה. האם החיסון הישראלי יהיה מוכן כבר בסוף החורף הקרוב?

  • כ"ח סיון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המכון הביולוגי בנס ציונה מציין כי הושגה התקדמות נוספת בחיסון נגד קורונה. בחדשות סוף השבוע נחשף הערב (מוצ"ש) לראשונה כי המכון הביולוגי פרסם מסמך בן 26 עמודים, ובו הוא מפרט את תוצאות הניסויים של החיסון לנגיף הקורונה שהם מפתחים.

במהלך הדו"ח פורטו שלבי הניסוי, כאשר המטרה בפירוט השלבים היא בעיקר כדי שקהילת המדע הבין-לאומית תוכל לעיין בחידושים הישראליים.

החיסון הישראלי מבוסס על שיטה מוכרת של חיסונים, אך מה שחדש בחיסון המתפתח, לאחר ניסויים על אוגרים, הוא שימוש בווירוס VSV - וירוס שאינו גורם למחלות בבני אדם. על הווירוס הזה הונדסו חלבונים (שיוצרים את ה'כתר' של הקורונה) בהנדסה גנטית, וכאשר גוף האדם מזהה אותו כנגיף הקורונה ((Covid-19  הוא מייצר לו נוגדנים.

עוד צוין בדו"ח כי תוצאות הניסויים שבוצעו, כאמור, על אוגרים. התוצאות מראות בצורה חד משמעית שאוגרים שחוסנו בחיסון זה לא חלו. מדובר בשלב חשוב בדרך לניסוי.

במידה ומשרד הבריאות יאשר למכון הביולוגי להתחיל כבר בשבועות הקרובים ניסויים בבני אדם, החיסון יכול להיות מוכן בסוף החורף הקרוב.

למה בורא עולם הביא עלינו את הקורונה, ומה הוא רוצה מאיתנו? הרב יגאל כהן בהרצאה מחזקת במיוחד:

תגיות:חיסוןנגיף הקורונההמכון הביולוגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה