חדשות בארץ

המלך עבדאללה: "סיפוח ישראלי יפגע ביציבות המזרח התיכון"

בשיחת וידיאו עם חברי קונגרס וסנאטורים בארצות הברית, הבהיר מלך ירדן את התנגדותו לצעד ישראלי חד-צדדי להחלת הריבונות ביהודה ושומרון: "אינו מקובל, וחותר תחת הסיכויים להשיג שלום ויציבות באזור"

עבדאללה מלך ירדן (תמונה: שאטרסטוק)עבדאללה מלך ירדן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

עבדאללה מלך ירדן הזהיר אתמול (שלישי), כי תוכניתה של ישראל להחלת הריבונות על שטחים ביהודה ושומרון "אינה מקובלת", ותפגע ביציבות במזרח התיכון.

המלך אמר את הדברים בשיחת וידיאו שערך עם חברי קונגרס וסנאטורים בארצות הברית, במהלכה הביע את תמיכת הממלכה בהקמת מדינה פלסטינית בקווי 67' שבירתה מזרח ירושלים. בהודעה הירדנית שפורסמה לאחר השיחה, נאמר כי "כל צעד ישראלי חד-צדדי לספח שטחים בגדה המערבית אינו מקובל, וחותר תחת הסיכויים להשיג שלום ויציבות באזור".

כזכור, בחודש שעבר הזהיר עבדאללה כי סיפוח ישראלי של שטחים ביהודה ושומרון יוביל ל"התנגשות גדולה" עם הממלכה. "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר", אמר בריאיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל". "מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס ויותר קיצוניות באזור". בתשובה לשאלה האם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל לביטול הסכם השלום בין שתי המדינות, השיב עבדאללה: "אני לא רוצה להשמיע איומים וליצור אווירה טעונה, אבל אנחנו שוקלים את כל האופציות. אנחנו מסכימים עם הרבה מדינות באירופה ובקהילה הבינלאומית, שחוק הכוחנות לא יכול להיות מיושם במזרח התיכון".

שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנואר גרגאש, אמר אמש כי ארצו מתנגדת להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, אולם הדגיש כי יש מקום להמשיך ולשתף עמה פעולה בתחומים שונים. בשיחת וידיאו, שנערכה במסגרת הוועידה השנתית של הוועד היהודי-אמריקאי (AJC), אמר הבכיר האמירותי: "אני חושב שאנחנו יכולים לא להסכים עם ישראל על סוגיות פוליטיות, ועדיין לגשר על הפערים בינינו".

הבכיר האמירותי ציין, כי מגפת הקורונה יצרה הזדמנויות חדשות לשיתופי פעולה, להורדת מתחים ואולי אף ליישוב סכסוכים באמצעים דיפלומטיים: "על אף שאין לנו יחסים עם ישראל, מגפת הקורונה היא תחום שבו עלינו לשתף פעולה, כי היא משפיעה על כולנו כבני אדם". על רקע סימני הנורמליזציה הגוברים בין ישראל והאמירויות, טען גרגאש כי ארצו אינה פורצת דרך ביחסים עם ישראל: "המציאות היא שיש מדינות גדולות נוספות באזור שמנהלות יחסים דיפלומטיים רגילים עם ישראל – מצרים, ירדן – ומדינות נוספות במפרץ מקיימות יחסים עם ישראל ברמות שונות".

ב"ישראל היום" פורסם הבוקר, כי בשל הקשיים בהם נתקל ראש הממשלה בנימין נתניהו בקידום מהלך הריבונות ביהודה ושומרון, הוא בוחן את האפשרות לבצעו בשני שלבים. על פי הידיעה של אריאל כהנא, בשלב הראשון תוחל הריבונות על יישובים הנמצאים בעומק השטח ומחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. פעימה זו תכלול 10 אחוזים משטחי יהודה ושומרון. לאחר מכן יקרא נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן. במידה והפלסטינים יסרבו – ישראל תחיל את ריבונותה על 20 אחוזים נוספים, בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני. ההצעה נמצאת בדיון ראשוני בלבד וטרם שורטטו המפות הנגזרות ממנה. בישראל מחכים לשמוע את עמדת הממשל ביחס להצעה.

תגיות:יהודה ושומרוןריבונותעבדאללה מלך ירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה