חדשות בארץ

דיווח: נתניהו בוחן החלת ריבונות בשני שלבים

על פי הדיווח ב"ישראל היום", ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לבצע את החלת הריבונות בשתי פעימות: תחילה על 10 אחוזים מיהודה ושומרון, שיכללו יישובים הנמצאים בעומק השטח, ובהמשך על 20 אחוזים נוספים. מועצת יש"ע לנתניהו: "אנחנו קוראים לך לעשות מהלך היסטורי ולהחיל עכשיו ריבונות מלאה על כל יישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות לבצע את מהלך החלת הריבונות ביהודה ושומרון בשני שלבים. כך דיווח הבוקר (רביעי) אריאל כהנא ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, בשלב הראשון תוחל הריבונות על יישובים הנמצאים בעומק השטח ומחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. פעימה זו תכלול 10 אחוזים משטחי יהודה ושומרון. לאחר מכן יקרא נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשוב לשולחן המשא ומתן. במידה והפלסטינים יסרבו – ישראל תחיל את ריבונותה על 20 אחוזים נוספים, בהתאם למתווה אותו מאפשרת תוכנית השלום של הממשל האמריקני. ההצעה נמצאת בדיון ראשוני בלבד וטרם שורטטו המפות הנגזרות ממנה. בישראל מחכים לשמוע את עמדת הממשל ביחס להצעה.

עוד צוין בידיעה, כי הקשיים בהם נתקל נתניהו בקידום הריבונות הביאו אותו למסקנה שיש לשנות את מסלול החלתה – ממתווה חד-שלבי למתווה דו-שלבי. אחד השיקולים שהובילו לכך הוא ההתעקשות האמריקנית להשגת הסכמה של כחול לבן למהלך. מבחינת נתניהו, ההיגיון לפתוח בהחלת הריבונות על היישובים שבעומק יהודה ושומרון טמון ברצון לקבוע עובדות בשטח. דחיית החלת הריבונות על בקעת הירדן וגושי ההתיישבות הגדולים לשלב השני נובעת מההבנה, שהריבונות על אזורים אלו זוכה לתמיכה נרחבת בישראל.

בעקבות הפרסום, פנתה מועצת יש"ע לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אל תיכנע ללחץ ולאיומים של השמאל והערבים", נאמר בהודעתה. "אנחנו קוראים לך לעשות מהלך היסטורי ולהחיל עכשיו ריבונות מלאה על כל יישובי יהודה ושומרון ובקעת הירדן, כפי שהתחייבת לאזרחי ישראל בבחירות, בלי הקפאה ופעימות ובלי מדינה פלסטינית שתפגע בשלמות ארצנו, תסכן את עתיד ההתיישבות ואת ביטחונם של אזרחי ישראל. הגשנו לך את 'מפת ההתיישבות', ששומרת על האינטרסים הלאומיים והבטחוניים של מדינת ישראל. אמץ אותה, וקבע מורשת לדורות".

תגיות:ריבונותיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה