מורן קורס

איך לגלות את הכוחות הטמונים בך?

בתוך מציאות לא פשוטה, כל אחת חווה סערות בלב, קשיים שצפים ועולים, חרדות שפוגעות בתפקוד היומי ובעיות עם חינוך הילדים. מתברר שישנה דרך פשוטה ומיוחדת שתעזור לך להתגבר על המכשולים בדרך לחיים בריאים ומאושרים. תכירי את הסדנה החדשה בקמפוס היהודי

  • כ"ה סיון התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מורן קורס הינה פסיכותרפיסטית, מטפלת ומרצה בכירה, העוסקת זה שנים רבות בטיפול ובהעצמה אישית לנשים, בעזרת כלים וטכניקות מיוחדות. לראשונה, היא החליטה לצאת במיזם מיוחד שנותן לכל אישה את הכלים לטפל בעצמה, ולגלות את הכוחות הטמונים בה.

בסדנה מרתקת, שנקראת "להכיר את עצמך ולטפל בעצמך", לוקחת אותנו מורן קורס למחוזות שטרם הכרנו.

לרגל השקת הסדנה רצינו להכיר: מי היא מורן קורס, ומה המיוחד כל כך בסדנה הזאת, שגרם לנשים רבות להתפעלות עצומה?

פגשנו את מורן, אישה מלאת שמחת חיים ואושר פנימי.

ספרי לנו קצת על עצמך, מהיכן את, מה למדת ומה הביא אותך ליצירת הסדנה?

"קודם כל אודה על הזכות העצומה להיות חלק קטן מהדבר הגדול והעצמתי הזה שנקרא 'ארגון הדברות', שמאפשר העברת סדנאות שונות ומגוונות דרך הקמפוס היהודי.

"אני אמא ל-6 ילדים מתוקים. חזרתי בתשובה בתקופת הצבא. עד אז לא הכרתי בכלל את אלוקים, גדלתי בקריית קריניצי, שכונה יוקרתית ברמת גן, ולמדתי בבן צבי - ביה"ס לאומנויות. כעת הורי גרים בסביון.

"בצבא התוודעתי לראשונה - בעקבות תהליך ארוך שעברתי - לבורא עולם המחייה ומהווה את כל העולם כולו בחסד וברחמים, ולחלק אלוק ממעל ממש שנמצא בתוך כל אחד מאיתנו. לאחר החתונה התחלתי ללמוד המון, בעיקר בשבילי. בתור ילדה להורים גרושים וחוזרת בתשובה שרוצה לחנך ילדים על יסודות התורה, הרגשתי שאם לא אלמד - לא אצליח ליצור חיים יהודיים תקינים כמו שאני שואפת להקים, בית יהודי לכל דבר ועניין, עם כל המשתמע מכך - זוגיות תקינה וילדים בריאים בנפש ובגוף. התחלתי ללמוד בשביל החיים הפרטיים שלי. לאחר מכן ראיתי שבזכות הידיעות ה' זיכה אותי לעזור לעוד נשים שחוות תסכולים שונים בזוגיות, עם עצמן, בחינוך הילדים ועוד.

"ואז התחלתי ללמוד תואר שני טיפולי, ועוד קורסים טיפוליים, כדי להתמקצע בתחום הטיפולי. תוך כדי התחלתי ללמד בתיכון לבנות נוער, ולהדריך כלות, ב"ה".

אחרי ששמענו על הרזומה המפואר, שאלנו את מורן: מה הביא אותך לכתוב את הסדנה?

מורן מחייכת. "ב"ה, בעקבות מקרים רבים שהגיעו אלי לקליניקה, פיתחתי שתי ערכות של קלפים טיפוליים, העוזרים לתהליכים בנפש להתרחש ביתר קלות, ולהעצים את הכוח הטוב שבנו, את החלק האלוקי שקיים בתוך כל אחד. בנוסף כתבתי גם ספר המספר על נערה שעוברת מסע אישי לגילוי ה', דרך המון שאלות ותובנות שהיא מקבלת תוך כדי מסעה.

"בסדנה שילבתי בכל פרק סיפור מקרה, שלרוב נפוץ אצל רובנו. בחרתי מקרים שכיחים, כך שכל אחת תוכל להתחבר לסיפורים. לאחר מכן הדגמתי איך בפועל טיפלתי, כדי שנבין את הרציונל שעומד מאחורי כל הגישה. מובן שבסדנא שילבתי כלים טיפוליים רבים. למדתי מגוון שיטות ותחומים, ובכל מפגש הענקתי ולימדתי כלי טיפולי אחר, כך שכל אחת יכולה להתחבר לכלים שונים ולהשתמש בהם בחייה בעקבות הלמידה.

"לאחר מכן, בסיכום - המחשתי מהו הכלי הטיפולי, ואיך בפועל מיישמים אותו בחיים שלנו, וכאן פירטי את שלבי העבודה.

"בע"ה אני בטוחה שמי שתבחר לרכוש את הסדנה - תבחין בכוחות שיש לה, תלמד דרכי התמודדויות שונות וזוויות ראיה חדשות להסתכל על המציאות, ונצליח ביחד להתרומם דרך המקרים הטיפולים שאביא - טפח מעל המציאות. כל שיטת הטיפול שלי היא בבסיסה אמונה ובשילוב כלים טיפוליים רבים. כך שבכל מפגש אני הולכת ללמד כלי טיפולי אחר.

"חשוב לציין שהכל מתחיל ונגמר – בי. לא נעים לומר, אבל כל עבודת המידות, כל העבודה בבית עם הילדים, מול הבעל, בעבודה, עם השכנים, מול ההורים וכו' – הכל, אבל הכל, מתחיל אצלי. לכן יותר מאשר כל סדנת הורות וזוגיות (לא שאני חושבת שזה לא נכון – אדרבא, חשוב ללמוד), העיקר מתחיל בי. שאני באמת מבינה את עצמי, מה עובר עלי, מי אני? איך אני יכולה להסביר לעצמי שאני גם וגם וגם... ולא לצאת מדעתי ולעמוד בכל המטלות האפשריות. זה באמת מורכב ולא פשוט, ולכן כאן בסדנה ננסה לתת טעמים, הסברים, מחקרים ועובדות, וננסה ביחד להרגיש אחת את השנייה ולנסות לראות איך מתרוממים. ברגע שאני עובדת על עצמי - כבר ארגיש איך בכל התחומים תהליכים מופלאים מתרחשים. פתאום הילד שעצבן אותך כבר יפר פחות את שלוות נפשך. את תרגישי שלמה יותר, ואז כבר תגיבי אחרת. ועם הבעל? אותו הסיפור. זה כמו לפתוח את השיבר הראשי, במקום לפתוח כל ברז בנפרד - ותראי איך הכל מסתדר להפליא".

לסיום אומרת לנו מורן: "אני מזמינה כל אישה שרוצה להוציא לאור את הכוחות הפנימיים שבה, למצוא את האושר עמוק בפנים, להיכנס לסדנה וליהנות משלל הכלים והטכניקות שם".

לכניסה לסדנה וצפייה בשיעור ראשון חינם, לחצו כאן.

תגיות:פיתוח האישיותכוחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה