חדשות בריאות

האכיפה חוזרת: הכנסת חידשה את תקנות הקורונה

בעקבות אישורן המחודש בכנסת, תקנות הקורונה לשעת חירום נכנסו הבוקר שוב לתוקף. על פי הצעת החוק שאושרה, בוטלו עונשי המאסר שנקבעו בגין הפרת התקנות, ויינתנו קנסות בלבד. על רקע העלייה בתחלואה, הקבינט יתכנס לדיון בהמשך הצעדים לחזרת המשק לשגרה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לחידוש התקנות לשעת חירום, המאפשרות לאכוף את הגבלות הקורונה שהוטלו על הציבור.

תוקפן של התקנות פג אתמול בחצות, ועקב כך לא חולקו דוחות למפרי ההנחיות. עם אישור הצעת החוק, התקנות נכנסו שוב לתוקף הבוקר בשעה 6:00.

בדיון בוועדת החוקה, שקדם להצבעה במליאה על הצעת החוק, הוסר ממנה הסעיף המאפשר לשוטר לערוך חיפוש בבית פרטי ללא צו מבית משפט. בנוסף, בוטלו עונשי המאסר שנקבעו בגין הפרת התקנות, והוחלט כי יינתנו קנסות בלבד.

בהצעת החוק נקבע כי תוקפן של התקנות יוארך ב-45 ימים בלבד. הכנסת רשאית, לבקשת הממשלה ועל פי המלצת ועדת החוקה, להאריך את תוקפן ב-45 ימים נוספים.

יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר (יהדות התורה), שהציג את הצעת החוק במליאה, אמר: "מובן לכל, שכשיש זמן חירום מקבלים תקנות והחלטות שהממשלה קובעת, אבל התפקיד שלנו הוא לנסות להגיע למצב לחוק שיהיה מסגרת למגפות באופן כללי".

"כשבאנו להתקין את התקנות היו קולות בוועדה שאמרו שכבר אין קורונה", הוסיף אשר. "רופא אני לא, והכתפיים שלנו צרות מדי כדי שנגיד שאנחנו לא מחדשים שום דבר. מצד שני, לא יכול להיות שזכויות ברורות נרמסות תחת מצב חירום. הצומת שבין פיקוח נפש לבין זכויות האזרח הוא בעייתי, ולכן אנחנו צריכים להביא חקיקה מתוקנת שתמצא את האיזון בין הדברים".

קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים לדיון בהמשך הצעדים לחזרת המשק לשגרה. על הפרק יעמדו, בין היתר, הסוגיות של פתיחת הרכבת והחזרת אירועי התרבות. למרות העלייה בתחלואה, חלק מהשרים – בראשם שר האוצר ישראל כץ – דורשים להמשיך בהקלות. מנגד, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות טוענים כי התחלואה הנרחבת והמפושטת ברחבי הארץ מצריכה לעצור בשלב זה את התהליך. בניגוד לעמדתם, שר הבריאות יולי אדלשטיין תומך בהמשך החזרה למסלול בהתאם למתווים שכבר סוכמו, אך דורש לאכוף את ההגבלות בקפדנות.

על פי הנתונים שמסר אמש משרד הבריאות, לרשימת הנדבקים המאומתים בקורונה נוספו ביממה האחרונה 258 בני אדם. מדובר בשיא של חולים ליממה מאז סוף חודש אפריל. מספרם של החולים הפעילים עומד על 3,744 – זינוק של קרוב ל- 2,000 חולים מסוף חודש מאי. 132 חולים נמצאים באשפוז בבתי חולים.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הקשים עלה ב- 24 השעות האחרונות מ- 35 ל- 39. עלייה נרשמה גם במספר החולים המונשמים – מ- 25 ל- 29. מצבם של 41 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,495 חולי קורונה, 15,449 מתוכם החלימו.

תגיות:נגיף הקורונהתקנות לשעת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה