חדשות בריאות

משרד הבריאות: 182 חולי קורונה חדשים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר חולי הקורונה הפעילים עלה ל- 3,520. מספר החולים הקשים עומד על 35, מתוכם 25 מונשמים. בבית האבות "מדיקל פאלאס" בתל אביב אובחנה התפרצות של הנגיף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:11)

משרד הבריאות עדכן הערב (שני), כי ביממה האחרונה נוספו 182 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה. מספרם של החולים הפעילים עלה ל- 3,520. בבתי החולים מאושפזים 132 חולים, מתוכם 35 במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 25, ומצבם של 45 חולים מוגדר בינוני. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,237 חולי קורונה, מתוכם החלימו 15,415.

על פי נתוני משרד החינוך, מספרם של התלמידים ועובדי ההוראה החולים בקורונה זינק ביממה האחרונה מ- 526 ל- 578. מספרם של מוסדות החינוך הסגורים עומד על 169, ו- 28,281 נכנסו לבידוד מניעתי.

במחלקה הסיעודית בבית האבות "מדיקל פאלאס" שבתל אביב אובחנו היום עשרה חולי קורונה – חמישה אנשי צוות וחמישה מטופלים. אנשי הצוות, שאינם סובלים מתסמינים, נכנסו לבידוד. ארבעה קשישים יועברו למרכז הרפואי הגריאטרי בשוהם, וקשיש נוסף יועבר לבית החולים איכילוב. במשרד הבריאות ציינו, כי התפרצות הנגיף מוגבלת בשלב זה למחלקה אחת בלבד. היא התגלתה בדיגום שנערך במוסד ביוזמת מבצע "מגן אבות ואמהות", לאחר שבסוף השבוע התגלה איש צוות חיובי לנגיף. שני מטופלים במחלקה אושפזו לאחר מכן באיכילוב, ואחד מהם נפטר.

הנגיף הקטלני גבה עד כה 302 קורבנות. בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר אמש הקורבן הצעיר ביותר בישראל של הקורונה – אושרי אסולין, בן 26 מכפר סבא, שאושפז לפני יותר מחודש. כתוצאה מסיבוכי הנגיף, אסולין לקה בדלקת רב-מערכתית, שגרמה לפגיעה נדירה בשריר הלב. הוא הורדם והונשם, וחובר למכשיר ECMO. מצבו הוגדר קשה מאוד, ובמהלך אשפוזו הוא עבר מספר החייאות. אמש, כאמור, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הובא הלילה למנוחות בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. 

ביממה הקודמת בוצעו ברחבי הארץ 8,840 בדיקות לאבחון קורונה – עלייה משמעותית לאחר ירידה שנרשמה במהלך סוף השבוע. שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהשיב במליאת הכנסת להצעה לסדר של סיעת ימינה, אמר כי משרדו טיפל ב"צוואר הבקבוק" של בדיקות הקורונה: "נכון להיום, ניתן לבצע באופן אמיתי 15,000-17,000 בדיקות ביום ב-37 מעבדות. בשבועות הקרובים היקף ביצוע הבדיקות יעלה לכ-40,000 ביום".

"בנוסף לבדיקות, צריך להגביר משמעותית גם את האכיפה, לצד הסברה נכונה שאנחנו מבצעים גם בעצם ימים אלו. אין איש בישראל שלא יודע מהם שלושת כללי משרד הבריאות לשמירה מהקורונה. אני מדגיש – אכיפה טובה תמנע סגירה של המשק", הצהיר אדלשטיין. בהמשך דבריו הוא מתח ביקורת על חברי הכנסת, על שאינם מקפידים על עטיית המסכות כנדרש: "לחלק גדול מהאנשים לא אכפת מכללי זהירות בסיסיים, וכשאחר כך אומרים לנו 'אסור לסגור את המשק' – אני יודע שאסור לסגור, אבל איך אני לא אסגור אם אנשים לא עושים דברים אלמנטריים? בינתיים מחזיקים מעמד, אבל מאוד מאוד צמאים לשיתוף פעולה של הציבור, ועוד יותר לדוגמה אישית של נבחרי ציבור בתחום הזה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה