חדשות בריאות

אדלשטיין: איפה הדוגמה האישית של נבחרי הציבור?

בנאום במליאה, מתח שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקורת נוקבת על חברי הכנסת שאינם מקפידים על עטיית המסכות כנדרש: "אמרו לי 'אל תהיה נודניק, אין שום קורונה', אבל ברגע שהתגלה חבר כנסת מאומת בקורונה, עקפו את התור כדי להיבדק"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) את הצעת אי האמון של סיעת ימינה, שהוגשה תחת הכותרת "מחדל הטיפול בקורונה". 65 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה מול 29 תומכים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהשיב להצעה של ימינה, ציין כי משרדו טיפל ב"צוואר הבקבוק" של בדיקות הקורונה: "נכון להיום, ניתן לבצע באופן אמיתי 15,000-17,000 בדיקות ביום ב-37 מעבדות. בשבועות הקרובים היקף ביצוע הבדיקות יעלה לכ-40,000 ביום".

"בנוסף לבדיקות, צריך להגביר משמעותית גם את האכיפה, לצד הסברה נכונה שאנחנו מבצעים גם בעצם ימים אלו. אין איש בישראל שלא יודע מהם שלושת כללי משרד הבריאות לשמירה מהקורונה. אני מדגיש – אכיפה טובה תמנע סגירה של המשק".

בהמשך הדברים מתח אדלשטיין ביקורת נוקבת על חברי הכנסת, על שאינם מקפידים על עטיית המסכות כנדרש: "לצערי הרב, לא כולם חושבים כמוני, גם בבניין הזה, גם במליאה הזו. אנשים שהסתכלו לי בעיניים כשהערתי להם על המסכה, ואמרו: 'יולי, עזוב אותי, אל תהיה כמו כל הנודניקים, אין שום קורונה'".

"מה שמעניין לציין, שברגע שהתגלה מקרה של חבר כנסת מאומת בקורונה, אותם חברי כנסת רצו ריצת אמוק לכל מיני בדיקות, עקפו את התור, התקשרו למנכ"ל מד"א, הפעילו כל קשר אישי. לא הבנתי למה, הרי אין שום קורונה. אבל באמת, תאמינו לי, עד סוף היום, עד סוף היום כולם כבר היו עם בדיקות".

"גם אחרי הסיפור הזה, לחלק גדול מהאנשים לא אכפת מכללי זהירות בסיסיים, וכשאחר כך אומרים לנו 'אסור לסגור את המשק' – אני יודע שאסור לסגור, אבל איך אני לא אסגור אם אנשים לא עושים דברים אלמנטריים? בינתיים מחזיקים מעמד, אבל מאוד מאוד צמאים לשיתוף פעולה של הציבור, ועוד יותר לדוגמה אישית של נבחרי ציבור בתחום הזה", כך אדלשטיין.

אדלשטיין בכנסת, היום (קרדיט צילום: ערוץ כנסת)

תגיות:הכנסתיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה