חדשות בריאות

קורבן הקורונה ה-301: צעיר בן 26, ללא מחלות רקע

אושרי אסולין ז"ל, קורבן הקורונה הצעיר ביותר בישראל, לא סבל ממחלות רקע ונפטר כתוצאה מסיבוכי הנגיף. על פי נתוני משרד הבריאות, 3,380 בני אדם מוגדרים כחולי קורונה פעילים, מתוכם 33 נמצאים במצב קשה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:12)

בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר הערב (ראשון) אושרי אסולין, בן 26 מכפר סבא. אסולין הינו הקורבן ה- 301 של נגיף הקורונה בישראל, והצעיר ביותר מבין הנפטרים. הוא אושפז לפני כחודש במחלקת הקורונה של בית החולים. כתוצאה מסיבוכי הנגיף, הוא לקה בדלקת רב-מערכתית, שגרמה לפגיעה נדירה בשריר הלב, והוא הורדם והונשם. מצבו הוגדר קשה מאוד; הוא חובר למכשיר ECMO, ובמהלך השבועות שחלפו עבר מספר החייאות.

ראש העיר כפר סבא רפי סער כתב לתושבי העיר: "לצערי הרב, הערב איני איש בשורות. בשעות אלה התבשרנו בצער רב, בכאב וביגון קודר על פטירתו של אושרי אסולין, בן עירנו, שחייו נגדעו והוא רק בן 26 במותו. אושרי היקר, צעיר חייכן ומלא חיים ושמחה, נפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה לפני מספר שבועות ובתום מאבק קשה במחלה. אני שולח מכאן בשמי ובשם כל תושבות ותושבי העיר חיבוק חם ואת תנחומיי הכנים לכל בני משפחתו היקרה. נחמה משמיים. יהי זכרו ברוך".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, ביממה האחרונה נוספו 83 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף הקורונה. מדובר בירידה במספר החולים החדשים לעומת היממות הקודמות, אולם במקביל נרשמה גם ירידה ניכרת במספר הבדיקות לאבחון קורונה – מחצות בוצעו 4,791 בדיקות בלבד.

מאז תחילת התפרצותו של הנגיף, אובחנו בישראל 19,055 נדבקים, 3,380 מתוכם מוגדרים כעת כחולים פעילים.

מצבם של 33 חולים מוגדר קשה, מתוכם 24 מחוברים למכונות הנשמה. 46 חולים נמצאים במצב בינוני. ב- 24 השעות האחרונות הבריאו 18 חולים מהנגיף, ובכך עלה מספרם הכולל של המחלימים ל- 15,375.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, הזהירה היום (ראשון) כי ישראל נמצאת כעת בתחילתו של גל קורונה שני. דבריה נאמרו במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, בו השתתפה בשיחת וידיאו.

"אנחנו חווים את תחילתו של גל שני", אמרה סדצקי. "תקופה די ארוכה הייתה לנו, של למעלה משבועיים, של מין רגיעה של פחות מ- 20 חולים ליום. התחלנו לעלות לאט לאט, כשהיום אנחנו נמצאים כבר מספר ימים קרוב ל- 200 חולים ליום". סדצקי ציינה, כי "מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו זה שהיא בכל הארץ. אנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון. אנחנו רואים את זה צץ פה ושם בפיזור גיאוגרפי מאוד רחב".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה