חדשות בעולם

טראמפ החליט: סנקציות על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט להטיל סנקציות על עובדים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, המעורבים בחקירות נגד גורמים אמריקניים בחשד לביצוע פשעי מלחמה באפגניסטן. יו"ר הכנסת יריב לוין: "ההחלטה בעלת חשיבות אסטרטגית לביטחון ישראל"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע היום (חמישי) על החלטתו להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. ההחלטה התקבלה בשל החקירות שמנהל בית הדין נגד חיילים אמריקניים על פעילותם בזמן המלחמה באפגניסטן, וכן בשל ההליכים שמנהלת תובעת בית הדין, פאטו בנסודה, נגד ישראל.

הצו המנהלי עליו חתם טראמפ מאשר למזכירי החוץ והאוצר של ארצות הברית לנקוט בסנקציות נגד עובדים בכירים בבית הדין, המעורבים בחקירות נגד חיילים ואנשי מודיעין אמריקניים בשל מעורבותם לכאורה בפשעי מלחמה באפגניסטן. הסנקציות כוללות הקפאת נכסים של עובדים אלו בארצות הברית ושלילת ויזות הכניסה שלהם ושל בני משפחותיהם לשטח המדינה.

מהבית הלבן נמסר, כי "פעולות בית הדין הן מתקפה על הציבור האמריקני והפרה של הריבונות הלאומית שלנו". ההודעה ציינה, בנוסף, כי ארצות הברית סבורה שבדרגים הגבוהים של מערכת התביעה בבית הדין שוררת "שחיתות והתנהלות בלתי הולמת", המטילות ספק רב באמינות החקירות נגדה ונגד בעלות בריתה: "למרות דרישתנו, בית הדין רדף בצורה פוליטית גם את ישראל, בעלת בריתנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את ההחלטה האמריקנית: "אני מברך את הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה פומפאו על מנהיגותם האמיצה והחלטתם להטיל סנקציות על בית הדין המושחת והמשוחד. זהו בית דין פוליטי, האובססיבי בביצוע ציד מכשפות נגד ישראל, ארצות הברית ודמוקרטיות אחרות המכבדות זכויות אדם. הוא מפברק האשמות נגד ישראל. תודה לך, ארצות הברית".

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר: "אני מברך את הנשיא טראמפ, ומודה לו על החלטתו שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית לביטחון ישראל. בית הדין בהאג הוא ההיפך מבית דין צדק. זהו גוף הפועל נגד ישראל באופן מוטה ובצורה בלתי לגיטימית. ההתנהלות בבית הדין נועדה לא רק למנוע מאיתנו לממש את זכותנו על הארץ, אלא גם למנוע מאתנו להגן על עצמנו מפני הטרור".

"הנשיא טראמפ הוכיח שוב שהוא מגדולי הידידים שהיו לישראל בכל הזמנים. תודה מעומק הלב, כבוד הנשיא טראמפ", חתם לוין את הודעתו.

תגיות:ארצות הבריתיריב לויןדונלד טראמפבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה