חדשות בארץ

אשכנזי: "תוכנית טראמפ תקודם באחריות"; שר החוץ הגרמני: "הסיפוח מנוגד לחוק הבינלאומי"

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, אמר שר החוץ גבי אשכנזי כי ישראל תשאף לקדם את תוכנית השלום האמריקנית "בצורה אחראית", תוך תיאום עם ארצות הברית: "בכוונתנו לעשות זאת תוך דיאלוג עם שכנינו". מאס הביע דאגה מכוונות הסיפוח של ישראל: "אינו תואם את החוק הבינלאומי"

אשכנזי ומאס (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אשכנזי ומאס (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, הגיע הבוקר (רביעי) לביקור בישראל. את ביקורו פתח בפגישה עם שר החוץ גבי אשכנזי, ובהמשך ייוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ.

במסיבת עיתונאים משותפת עם אשכנזי במשרד החוץ בירושלים, לאחר פגישתם, אמר מאס כי הביע את דאגת גרמניה והאיחוד האירופי מההצהרות בישראל בנוגע להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. לדבריו, "סיפוח אינו תואם את החוק הבינלאומי". הוא ציין כי ארצו תומכת בפתרון שתי המדינות, וכי הגיע לישראל כדי לעמוד על תוכניותיה של הממשלה החדשה.

אשכנזי אמר, כי תוכנית טראמפ מהווה "אבן דרך משמעותית לאזור והזדמנות היסטורית". לדבריו, "התוכנית תקודם בצורה אחראית, בתיאום מלא עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום של ישראל והאינטרסים האסטרטגיים שלה. בכוונתנו לעשות זאת תוך דיאלוג עם שכנינו".

"ישראל רוצה שלום וביטחון", הוסיף אשכנזי. "אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית להבהיר לפלסטינים, שהמשך סירובם לקיים שיח לא יקדם את האינטרסים שלהם". בתשובה לשאלות עיתונאים, הוסיף השר כי נכון לרגע זה "אין מפות לסיפוח", וכי יש הסכמה עם ארצות הברית ש"צריך לתרגם לשטח" את המפה הקונספטואלית שצורפה בקנה מידה גדול לתוכנית טראמפ: "אנחנו מכירים את השטח, המפה תהווה בסיס להחלטה".

אשכנזי הודה לממשלה הגרמנית על ההחלטה שקיבלה לאחרונה להוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק: "גרמניה הבהירה בצורה ברורה שחיזבאללה הינו ארגון טרור, וכי יש להתייחס אליו ככזה. אנו קוראים לאיחוד האירופי ללכת בעקבות גרמניה, ולהוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק".

"אנו מאמינים, כי האיום הגדול ביותר על היציבות האזורית היא איראן", הדגיש שר החוץ. "תוכנית הגרעין של איראן ושאיפותיה להגמוניה אזורית היו ועודם דאגה גדולה. אנו לא נרשה לאיראן להחזיק בנשק גרעיני, ואנו לא נקבל התבססות איראנית בגבולותינו. על הקהילה הבינלאומית לדרוש מאיראן לנהוג באחריות וכן, לפעול בחוזקה כנגד פעולותיה הזדוניות".

"המשך התמיכה האיראנית בפרויקט הדיוק של חיזבאללה, צריך שיביא להמשך לחץ מצד הקהילה הבינלאומית. מטרת פרויקט הדיוק הוא לתת לחיזבאללה יכולות התקפיות אסטרטגיות, אשר יאיימו באופן ישיר על ישראל. אנחנו לא נסבול זאת", הבהיר אשכנזי.

תגיות:גרמניהעסקת המאהגבי אשכנזיריבונותהייקו מאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה