חדשות בעולם

גרמניה הוציאה את חיזבאללה מחוץ לחוק

שר הפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, חתם על צו פדרלי, המגדיר את חיזבאללה כארגון טרור ומוציא אותו מחוץ לחוק. כוחות משטרה גרמניים פתחו במבצע מעצרים נגד פעילי הארגון

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללהמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
אא

(עודכן: 10:32)

משרד הפנים הגרמני פרסם הבוקר (חמישי) צו פדרלי, המגדיר את ארגון חיזבאללה כארגון טרור ומוציא אותו מחוץ לחוק בגרמניה. כוחות משטרה פשטו על משרדיהן של ארבע אגודות ברחבי גרמניה, שלהן קשר עם ארגון הטרור, ועל בתיהם של מי שחשודים כחברים פעילים בו.

הצו – אותו הוציא שר הפנים הגרמני, הורסט זיהופר – אוסר לקיים כל קשר עם פעילי הארגון הלבנוני-שיעי, ואינו מבדיל בין זרועותיו השונות – צבאית, מדינית או סוציאלית. על פי הצו, נאסר לעשות כל שימוש בסמלי הארגון; נכסי הארגון בגרמניה, אם קיימים, יוחרמו. דובר מטעמו של זיהופר אישר, כי המשטרה פועלת במקביל במספר מדינות מחוז בגרמניה כדי לאכוף את הצו.

המהלך הגרמני מצטרף להחלטה שקיבלה בריטניה בפברואר 2019, להגדיר את חיזבאללה, על שלוחותיו השונות, כארגון טרור. בדצמבר האחרון אישר הפרלמנט בגרמניה הצעת חוק, שקראה לממשלה להוציא את ארגון הטרור, על זרועותיו השונות, מחוץ לחוק ולאסור באופן מוחלט את פעילותו בשטח המדינה. כזכור, ב- 2013 הכריזו שרי החוץ של האיחוד האירופי על הזרוע הצבאית של חיזבאללה כארגון טרור. הרשויות בגרמניה מעריכות, כי בשטח המדינה ישנם כ- 1,050 פעילים של ארגון הטרור. 

שר החוץ ישראל כץ בירך על ההחלטה הגרמנית: "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור. אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד, ובטוח שממשלות רבות במזרח התיכון וקורבנות טרור החיזבאללה שותפים לתודה זו".

"אני קורא למדינות אירופה נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף, ולאמץ מדיניות מתחייבת זו ולקרוא לילד בשמו: חיזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור, וכך יש להתייחס אליו", הצהיר כץ.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הגיב בטוויטר: "אני מברך את ממשלת גרמניה על ההחלטה החשובה להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור, ולאסור את פעולותיו באופן גורף על אדמת גרמניה. זהו מהלך משמעותי וחשוב במאבק העולמי נגד הטרור".

תגיות:חיזבאללהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה