חדשות בארץ

בן 72 מתנגד לבידוד המבוגרים ב’גל השני’: "הבידוד הוא זה שהורג אותנו, לא הקורונה"

בזמן שכולם מדברים על 'גל שני' של קורונה ומתכוננים להשלכות שיהיו על כך, בין היתר בבידוד ביתי, יש מי שלא מוכן לספוג את הקושי הנפשי של הבידוד בשנית - צביקה וויסברוד שמו. "אל תתנו להפחדות המתוקשרות והתקנות המתעוררות לחיים לקראת 'הגל השני', לגרום לכם לכלאנו שוב בבתינו או בחדרינו בבתי האבות. סמכו עלינו ועל שיקול דעתנו, שכן אנחנו גידלנו אתכם", הוא אומר

אא

בזמן שכולם מדברים על 'גל שני' של קורונה ומתכוננים להשלכות שיהיו על כך, בין היתר בבידוד ביתי - יש מי שלא מוכן לספוג את הקושי הנפשי של הבידוד בשנית - צביקה וויסברוד שמו. 

וויסברוד יזם עצומה בשם 'דין אחד לכולם' שמבקשת שלא להפריד את בני הגיל השלישי משאר אזרחי המדינה - באם נחווה כאן גל שני של קורונה. "תנו לנו להחליט אלו סיכונים אנחנו לוקחים על עצמנו, מבלי לסכן אחרים", הוא מבקש.  "אנחנו שבנינו וחרשנו, נלחמנו וחינכנו וייצרנו - נחליט בעצמנו על עצמנו".

בראיון ל'ווינט' מספר וויסברוד על הטריגר שהביא אותו לצאת עם יוזמה שכזו, ואומר כי אין זה הוגן להפלות את בני הגיל השלישי ולשלול מהם זכויות שיש לכל יתר האזרחים במדינה, רק על סמך הגיל שלהם. "מי שמתחיל היום בשלילת זכויות אזרח מזקנים - סולל את הדרך לשלילת זכויות אזרח מכולם", הוא אומר וקורא לילדים ולנכדים שלא ללכת אחר ה'הפחדות בתקשורת'".

 

"אל תתנו להפחדות המתוקשרות לגרום לכם לכלאנו בביתנו"

"אל תתנו להפחדות המתוקשרות והתקנות המתעוררות לחיים לקראת 'הגל השני', לגרום לכם לכלאנו שוב בבתינו או בחדרינו בבתי האבות. סמכו עלינו ועל שיקול דעתנו, שכן אנחנו גידלנו אתכם".

"אנחנו כמיליון אזרחים ותיקים, ואנחנו לא שקופים", הוא מסביר. "אנחנו הוותיקים נחבוש מסכות, נשמור על היגיינה, נשמור מרחק 'חברתי' בדיוק כמו בני השלושים, הארבעים והחמישים - אבל לא נסכים לכל מיני 'תוספות לקשישים' ו'מבצעים מיוחדים' כמו בידוד, הימנעות מיציאה לעבודה או הימנעות ממפגש עם נכדים".

ומה באשר לסיכון? גם על כך יש לו לוויסברוד מה לומר: "כשאני יוצא לרחוב בעיר אז אני בסיכון. כשיצאתי לארבע מלחמות, הייתי בסיכון. החלטתי - יוצא או לא יוצא. ברחוב, חלק גדול מהנדרסים במעברי חצייה זה אנשים בגילי או מבוגרים ממני. באופן עקרוני, החופש שלי לבחור איזו רמת סיכון אני לוקח ביומיום - הוא חשוב לאיכות החיים שלי", הוא מסכם. 

ומה אתם חושבים על כך?

תגיות:זקניםבידודקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה