חדשות בארץ

רה"מ הפלסטיני מאיים: "אם ישראל תספח – נכריז על מדינה בגבולות 1967"

בשיחה עם עיתונאים זרים ברמאללה, אמר ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, כי תוכנית הסיפוח הישראלית מהווה "איום קיומי" עבור הפלסטינים, וכי בתגובה ליישומה תכריז הרשות הפלסטינית על מדינה בגבולות 1967

אשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)אשתייה (צילום: Nasser Ishtayeh/FLASH90)
אא

על רקע כוונתו המוצהרת של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, שיגר היום (שלישי) ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, איום לעבר ישראל.

בשיחה שקיים ברמאללה עם עיתונאים זרים, אמר אשתייה כי אם ישראל תספח שטחים ב- 1 ביולי – הרשות הפלסטינית תכריז באופן חד-צדדי על הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים. לדבריו, הרשות תפתח בקמפיין, שמטרתו לקבל תמיכה והכרה בינלאומית במהלך.

אשתייה הגדיר את תוכנית הריבונות הישראלית כ"איום קיומי" על הפלסטינים, ואמר כי מדובר ב"הפרה משמעותית" של ההסכמים שנחתמו בינם לבין ישראל. "הסיפוח הוא לא רק הכרזה", הוסיף, "אנחנו כבר רואים צעדים שישראל עושה בשטח".

מחמוד אל-הבאש, מקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית ויועצו לענייני דתות, איים בשבוע שעבר כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל ל"גלי אלימות חסרי תקדים" ותפתח "את כל שערי האלימות". בריאיון לכאן חדשות הבהיר אל-הבאש, כי מנגנוני הביטחון של הרשות לא יתעמתו עם חיילי צה"ל, אולם לא יפעלו לעצור את האלימות שתתפתח: "זה מחוץ לשליטה שלנו, ולא נהפוך לשוטר של ישראל באזורים הפלסטיניים".

"נתניהו דוחף את האזור לפיצוץ, למלחמה אמיתית", האשים הבכיר הפלסטיני. "כל האלימות מ- 1917 ועד היום תהיה דבר פעוט ובדיחה לעומת מה שיהיה אחרי סיפוח. אנחנו לא מאיימים, אך זו המציאות. עליכם לצפות לכל דבר. האזור יידע גלי אלימות חסרי תקדים, וישראל תישא בכל התוצאות". לדבריו, בפני ישראל והפלסטינים עומדות שלוש אפשרויות: "או שתי מדינות בקווי 67' ומזרח ירושלים כבירה הפלסטינית, או מדינה אחת דמוקרטית עם זכויות שוות לכל אזרחיה, או שריפה שתחרוך את כולם".

כזכור, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצהיר בחודש שעבר כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית, כולל ההסכמים הביטחוניים. "החל מעכשיו, על שלטון הכיבוש הישראלי לשאת בכל האחריות והמחויבויות שלו מול הקהילה הבינלאומית, ככוח כובש בשטח הכבוש של מדינת פלסטין, ובכל ההשלכות הנובעות מכך", אמר בנאום שנשא בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה. בעקבות דבריו, הודיעו ברשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל.

תגיות:הרשות הפלסטיניתיהודה ושומרוןמוחמד אשתייהריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה