חדשות בארץ

יועצו של אבו מאזן מאיים: סיפוח יוביל לגלי אלימות חסרי תקדים

מחמוד אל-הבאש, יועצו ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו והזהיר כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון תוביל "לפיצוץ, למלחמה אמיתית"

אל-הבאש, תמונת ארכיון (צילום: Issam Rinawi / FLASH90)אל-הבאש, תמונת ארכיון (צילום: Issam Rinawi / FLASH90)
אא

מחמוד אל-הבאש, יועצו ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית, מאיים כי אם ישראל תחיל את ריבונותה ביהודה ושומרון – הדבר יוביל ל"גלי אלימות חסרי תקדים"" באזור.

בריאיון לכאן חדשות, אמר אל-הבאש, המשמש כיועצו של אבו מאזן לענייני דתות, כי החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל את הריבונות תפתח "את כל שערי האלימות". לדבריו, מנגנוני הביטחון של הרשות לא יתעמתו עם חיילי צה"ל, אולם לא יפעלו לעצור את האלימות שתתפתח: "זה מחוץ לשליטה שלנו, ולא נהפוך לשוטר של ישראל באזורים הפלסטיניים".

אל-הבאש האשים, כי "נתניהו דוחף את האזור לפיצוץ, למלחמה אמיתית. כל האלימות מ- 1917 ועד היום תהיה דבר פעוט ובדיחה לעומת מה שיהיה אחרי סיפוח".

"אנחנו לא מאיימים, אך זו המציאות", טען הבכיר הפלסטיני. "עליכם לצפות לכל דבר. האזור יידע גלי אלימות חסרי תקדים, וישראל תישא בכל התוצאות". לדבריו, בפני ישראל והפלסטינים עומדות שלוש אפשרויות: "או שתי מדינות בקווי 67' ומזרח ירושלים כבירה הפלסטינית, או מדינה אחת דמוקרטית עם זכויות שוות לכל אזרחיה, או שריפה שתחרוך את כולם".

כזכור, על רקע כוונתו של נתניהו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, הצהיר אבו מאזן לפני כשבועיים כי הפלסטינים אינם מחויבים עוד להסכמים עליהם חתמו עם ישראל וארצות הברית, כולל ההסכמים הביטחוניים. בעקבות דבריו, הודיעו ברשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל.

השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס אתמול להצהרותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית על הפסקת התיאום הביטחוני. "אני מציע לא להפחיד את עצמנו", אמר בריאיון לכאן ב'. "הטקטיקה הזו, שכאשר מדובר על עמידה באינטרס ישראלי אנחנו מרימים איזה גל של 'אוי ואבוי', ו'מה הפלסטינים או הירדנים יעשו לנו', היא טקטיקה לא נכונה לחלוטין, ולא הוכיחה את עצמה במבחן המציאות. הפלסטינים מעוניינים בשקט ביטחוני ובתיאום ביטחוני לא פחות מאיתנו".

"בלי תיאום ביטחוני איתנו, אבו מאזן וכל ההנהגה של הרשות הפלסטינית לא היו קיימים. חמאס מזמן היה עושה להם מה שעשה ברצועת עזה", המשיך אלקין. "לכן, המשחק של 'תחזיקו אותי' שאבו מאזן משחק – לפעמים אנחנו הולכים שבי אחריו. אני מציע לכולנו להירגע".

תגיות:הרשות הפלסטיניתיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה