הרבנית חגית שירה

אחרי הקורונה, הגיע הזמן לומר – תודה!

אהבת השם נשפכה עלינו בשפע, רק עיוור לא ראה את יד ה', כולנו, עם שלם - עדים לניסים מופלאים ולסיפורים מרגשים ששזרת, אבינו מלכנו, באהבתך הגדולה בתוך הבלבול והפחד הגדול

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אין ספק כי שנת תש"פ תירשם ותיזכר בין דפי ההיסטוריה העולמית כשנה מלאת תהפוכות.

מעצמות עמדו נבוכות, מיליוני בני אדם ברחבי העולם חלו ועשרות אלפים מצאו את מותם...

נגיף אחד קטן ובלתי נראה השפיע על כל חלק בעולם "הגדול והחזק".

הוא פגש בנו ביחד ולחוד, והשתלט לנו על סדר היום הברור כל כך, על הפרנסה, על השלווה... נחרדנו מכל אפצ'י, נלחצנו מכל דגדוג קל בגרון, מדדנו חום כמה פעמים ביום, מרחנו בלי סוף חומרי חיטוי, ומסכות וכפפות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהנוף (ומי יודע עד מתי)...

התבודדנו, נחנקנו, חגגנו את החג הכי גדול בכל כך קטן, שמחנו בשמחות מצומצמות.

ועכשיו, בתקווה שאנחנו אחרי הכל, הגיע הזמן להתבונן, אחיותי, להתבונן!

זה נראה לכן הגיוני, איך שבכל העולם חלו מיליונים, מתו עשרות אלפים, מעצמות איבדו שליטה, כסף הושלך ברחובות... וכאן בארץ ישראל, בלי עין הרע עלינו, רובנו חגגנו את החגים נפלא, לא היה חסר כלום, ידענו לצחוק מכל מה שקורה ועשינו את זה אפילו במקצועיות?

נכון, זה לא היה פשוט, אבל אי אפשר להתעלם מגודל ההשגחה. אחד הנתונים המדהימים בתקופה הזו היה מחברא קדישא:  מספר הנפטרים היומי צנח לפחות מחצי ממספר הנפטרים בתקופה רגילה. מדהים!

אהבת השם נשפכה עלינו בשפע, רק עיוור לא ראה את יד ה',  כולנו, עם שלם - עדים לניסים מופלאים ולסיפורים מרגשים ששזרת, אבינו מלכנו, באהבתך הגדולה בתוך הבלבול והפחד הגדול. היום כולם, בכל העולם, יודעים: ארץ אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה, ועם ישראל חי!

 

הגיע הזמן לומר תודה

אין מילים! וגם אם פינו מלא שירה כים, אין אנחנו מספיקין להודות!

אחיות יקרות, זה הזמן להתאסף ולומר תודה למלך העולם, שהצילנו ועטף אותנו בחמלה וברחמים... ששמר עלינו כמו ילדים והשפיע עלינו שפע חסדים. אנחנו חוזרות אליכן -  צוות הרבניות ומנחות ערבי הפרשת החלה של הידברות חוזרות להודות, להתחזק ולשמוח ביחד אתכן בכל הכוח!

חברות, שכנות, מכרות ומשפחה - נתחבר מחדש לאחר הפירוד הארוך... שוב נלוש  ונבקש, נתפלל יחד ונחזור להתרגש...

נאמר יחד נשמת כל חי, שהיא ברכת השיר והיא השבח הראוי לבורא העולם, ונזכה לברכה כפולה, כי נשמת כל חי ממתקת דינים, והמתקת הדינים מצילה את האדם מכל צרה. כן, כך נזכה גם להודיה וגם לשמירה, הגנה וברכה. את הברכה תביא אלייך החלה כמו שהבטיח הבן איש חי הקדוש: "הפרישו חלה מעיסתכם והביאו ברכה לבתיכם...". הברכה, כולנו יודעות – היא הכל. הרי מה אנחנו רוצות מהחיים? כל מה שיכול לעשות אותם יפים, נכון? אנחנו רוצות זיווג, ושיהיה הגון, ילדים נפלאים, פרנסה טובה, בריאות, דירה נאה, עבודה טובה... אבל האם באמת כל מי שיש לו הרשימה המרשימה הזו הוא אדם מאושר? כל מי שנשוי, מבורך בילדים, מחזיק בבעלות על דירה ולא מגלגל חובות - הוא אדם שמח? לא בדיוק! יש אנשים שיש להם ילדים, אבל גם צער לא מועט, יש אנשים שיש להם כסף עם המון דאגות. יש אנשים שקנו בית, והם לא נהנים ממנו. מה עושה את ההבדל? הברכה!

חלה זו ברכה, חלה זה לקלוע חבלים של בצק במקום חבלי גאולה קשים וכואבים. חלה היא שמירה, היא הגנה והיא מסוגלת לישועות. את לא מבינה איך קמח, שמרים ומעט מלח מתפיחים ניסים מעל הטבע. כן, כמה נשים נפקדו, כמה רווקות זכו להינשא, כמה ישועות בפרנסה ובבריאות זכינו לראות בכוח המצווה הנשית המהממת הזו... זה לא יאמן! כבר שנים שרבניות ארגון הידברות יוצאות אל השטח במסירות, והטלפונים לא מפסיקים לצלצל... נשים מודות בדמעות, מברכות את הרגע שהזמינו, מספרות שהיה שווה כל רגע ושהן קבלו כוח ואנרגיה מדהימה להמשיך במסע החיים. כן, רבניות הידברות כבר זוכות לצאת לאלפי ערבי הודיה על ניסים שהתרחשו בזכות ערבים קודמים... וגם אתן יכולות לזכות! לִזְכּוֹת ולְזַכּוֹת, כי להזמין נשים לערב כזה זה לְזַכּוֹת אותן. ויותר מזה, הזכות שלך, המזמינה, היא גדולה יותר מזו של הרבנית שתגיע אליך. יש לך הזכות של כל אחת שהתחזקה וקבלה כוח, כל ברכה, כל עניית אמן – היא שלך! את מבינה?  את הופכת ברגע להיות מזכת הרבים. וכך כתב רבי שמעון בר יוחאי בספר הזוהר: "מי שמזכה את הרבים זוכה לראות בנים לבניו... זוכה בעולם הזה וזוכה בעולם הבא... הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד...". ועוד הוא מוסיף: "יוצא כרוז משמיים ומכריז: מי הוא שעושה נפשות ומזכה את הרבים? ראוי לעטר אותו בעטרת מלכות על ראשו, ראוי שייכנס לפני המלך...". זוהי רק טעימה מדברי הזוהר על מעלת זיכוי הרבים שאת יכולה לזכות בה ברגע אחד, בטלפון אחד.

אחיותי, הזמן מסוגל! בורא העולם דיבר אלינו במילים ברורות וכמעט בלי רמזים: אני המלך! העולם הזה יש לו תכלית... לאן רצנו כל כך מהר? כולנו מבינים היום שהכוח, העוצמה והכתר הם רק של מלך העולם. "האפס לנצח חסדו גמר אומר לדור ודור", אמר דוד המלך, וזה ראשי תיבות "חלה גואל". מדהים! כשאדם רואה את עצמו כ"אפס", וזוכר שכל חייו וכל אשר לו הם מתנה מהשם, הוא זוכה ל"לנצח חסדו", זוכה לחסד השם לנצח נצחים, לברכה ולגאולה!

 

מתחברות (שוב) לאחר הבידוד

בתקופה היסטורית זו, שבה העולם עצר מלכת, אנו עדות לגודל הנס! נפעמות מעוצם ההשגחה!

וכעת כולנו נזכה להודות לבורא עולם על ניסיון שבכל יום!

ניפגש כולנו בערב הודיה, מעצים ומרגש, בשילוב הפרשת חלה, תפילה, שמחה והדרכה רוחנית כיצד חוזרים לשגרה.

להזמנת אירוע בביתך/קהילתך עם מיטב הרבניות חייגי 073-2221290

תגיות:הרבנית חגית שירהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה