חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: 301 חולים, 87 בתי ספר וגני ילדים סגורים

משרד החינוך עדכן על זינוק בנתוני תחלואת הקורונה בבתי הספר ובגני הילדים. יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, מתח ביקורת חריפה נוקבת על הממשלה ומשרד החינוך: "איבדו שליטה על המערכת"

(תמונה: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(תמונה: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד החינוך עדכן הערב (חמישי) על זינוק בנתוני תחלואת הקורונה בבתי הספר ובגני הילדים. מספר מוסדות החינוך שנסגרו בעקבות גילוי מקרי הידבקות עלה ל- 87 – לעומת 51, הנתון עליו דווח אמש. מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנכנסו לבידוד עלה ביממה האחרונה מ- 7,898 ל- 13,696. לרשימת הנדבקים בנגיף במערכת החינוך נוספו 50 תלמידים ומורים, ומספרם מסתכם ב- 301.

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, מתח היום ביקורת נוקבת על הממשלה ומשרד החינוך וטען כי "איבדו שליטה על המערכת" מאז הפסקת הלימוד המקוון והחזרה ללימודים במוסדות החינוך. במכתב ששלח למנהלי בתי הספר, הזהיר ארז מפני האוטונומיה שהעניק משרד החינוך למנהלים לנהל את בתי הספר על פי שיקול דעתם: "תפקידכם, המנהלים, לשמש כ'ש"ג' וככרית ספיגה של כל תביעה וכל נזק שייגרם כתוצאה מכך. מעתה, אין מדובר בהחלטות ובנהלים של משרד החינוך, אלא בהחלטות ובאחריות שלכם לנזקים, אם יהיו".

"הגיעו כבר פניות ממשרדי עורכי דין, המזהירים מפני תביעות שיוגשו על ידם בשם נפגעים", הוסיף ארז. "אנו, כארגון מורים, ניתן הגנה משפטית לכל מנהל שייתבע, אך מצאתי לנכון לעדכן אתכם בסכנה הקיימת. אני מקווה שלא יהיה צורך בכך, אך היו זהירים שבעתיים".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה אתמול במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להורות על חזרה למתווה הקפסולות לגנים ולכתות א'-ג', ובנוסף לאפשר לקיים הוראה מרחוק משולבת בלמידה בבתי הספר לכתות ד'-ט'. לדבריה, צעדים אלו ימנעו סיכון מיותר לעובדי הוראה שבאים במגע עם מאות תלמידים.

כזכור, בתום התייעצות נוספת שקיים ראש הממשלה אמש בנושא מערכת החינוך, הוא החליט לאמץ את עמדתו של שר החינוך יואב גלנט, לפיה כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה – ייסגר. נתניהו הנחה את השר להמשיך לפעול לפתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה, לטפל במוקדים שאותרו ולהמשיך במעקב ובקיום הערכות.

מוקדם יותר היום, הודיעו עיריות ראשון לציון ורעננה כי חטיבות הביניים והתיכונים יעברו, החל מיום ראשון הקרוב, למודל לימודים שונה, שישלב בין לימודים מקוונים מהבית ללימודים במוסדות החינוך. בראשון לציון יחולקו התלמידים לקבוצות שיכללו עד 20 משתתפים, ובזמן השהות בבית הספר יושם דגש על פעילות הפגה וספורט, עבודות חקר וחלופות הערכה. עובדי ההוראה יגיעו לבית הספר לפי מערכת העבודה הקבועה שלהם.

בתוך כך, משרד החינוך הבהיר הערב כי הודעה שמסתובבת ברשת, לפיה החל ממחר מערכת החינוך תושבת, אינה נכונה: "יש להתעלם ממנה ולא להפיץ אותה, מאחר שהיא יוצרת בלבול מיותר".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהרן ארז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה