חדשות בריאות

גלנט תוקף את משרד הבריאות: הכוונה לסגור בתי ספר – "חסרת אחריות"

גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג "לא השתנו דרמתית", ומשכך "אין שום הצדקה" להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. בעקבות התפשטות הנגיף במערכת החינוך יקיים הערב ראש הממשלה דיון הערכת מצב בנוגע להמשך הלימודים

גלנט בטקס כניסתו למשרד החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גלנט בטקס כניסתו למשרד החינוך, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט תקף הערב (שלישי) בחריפות את כוונת משרד הבריאות להמליץ על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך. גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג "לא השתנו דרמתית", ומשכך "אין שום הצדקה" להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. לדבריו, מהלך שכזה מהווה "פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים". בעקבות התפשטות הנגיף במערכת החינוך יקיים הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון הערכת מצב בנוגע להמשך הלימודים.

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

לצד זאת, גלנט הבהיר כי "אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק", לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. "בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר", הוסיף. לפי הדיווח בצהריים בחדשות 12, משרד הבריאות צפוי להכריז על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים היום או מחר, במסגרתו יונחו מנהלי המוסדות להפסיק את הפעילות הפרונטלית של המסגרות עד לסוף השנה. 

על פי נתוני משרד החינוך בשבוע האחרון, העלייה הדרמטית בכמות המקרים החדשים באה בשל התפשטות הנגיף במערכת החינוך. היום הודיע משרד החינוך על 217 תלמידים ומורים שנדבקו בקורונה בבתי הספר ובגנים, ב-31 מוסדות לימוד, שאילצה כ-10,000 תלמידים ומורים להיכנס לבידוד עד להשלמת החקירות האפידמיולוגיות ובחינה כמה תלמידים נוספים נדבקו. משעות הבוקר נסגרו בתי ספר בבאר שבע, חולון, שדרות, רהט וערערה, לאחר שאובחנו בהם אנשי סגל ותלמידים כחיוביים לנגיף. בעיריית ירושלים אף הורו על הפסקת כלל החוגים המתקיימים בבתי הספר עד להודעה חדשה.

גלנט הודיע אתמול כי בית ספר שבו יתגלה חולה מאומת ייסגר באופן מיידי. לפי גלנט, אם יתברר כי לא היו יותר ממקרי הדבקה בודדים מאותו חולה, בית הספר ישוב לפעילות לאחר יומיים. לדבריו, "המחלה פורצת אחרי חמישה ימים בממוצע. אם תלמיד היה בימים האלה בבית הספר, סבירות גבוהה שהוא הדביק אנשים נוספים, ואם זה המצב - יפה שעה אחת קודם".

תגיות:קורונהיואב גלנטמערכת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה