חדשות בארץ

אדלשטיין: "לא נסגור בקלות עסקים או בתי ספר"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר, כי למרות העלייה בתחלואת הקורונה, החלטה על סגירת עסקים או בתי ספר לא תתקבל בקלות: "נצטרך לחיות בכלים שלובים". חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה ואנשי לשכתו נכנסו לבידוד, לאחר שנהגו האישי אובחן כחיובי לקורונה

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (שלישי) לעלייה הניכרת בתחלואת הקורונה במוסדות החינוך ברחבי הארץ. "לא בקלות אנחנו נסגור עסקים או בתי ספר", אמר בפגישה עם מנכ"לי ארבע קופות החולים, בה השתתפו גם סגן השר יואב קיש והמנכ"ל משה בר סימן טוב. "נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות, כולל א-סימפטומטיים".

השר הדגיש, כי המשך פתיחתם של העסקים ובתי הספר תלוי בכך שלא יחול זינוק חד בקורונה. "כדי שלא נחזור לכך, על כל האזרחים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסיכות, ריחוק והיגיינה", אמר.

אדלשטיין חזר בפגישה על מדיניות הבדיקות החדשה של משרדו, שהוצגה על ידו במסיבת עיתונאים בתחילת השבוע. לדבריו, כרגע למשרד הבריאות יש יכולת לבצע כ- 15,000 בדיקות ביום, ובתוך כחודשיים צפויה יכולת זו לעלות לכ- 30,000.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס אף הוא למגמה המדאיגה של העלייה בתחלואת הקורונה. "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות", אמר בצהריים, בפתח דיון בוועדת הקורונה של הכנסת. "כרגע שזה במוקד התפרצות אחד, יש לנו תוכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים". הוא הבהיר, כי בשלב זה אין שינוי בתוכנית לפתוח מחדש ב- 14 ביוני את האולמות וגני האירועים, על פי המתווה שנקבע, זאת במידה ולא יחולו שינויים גדולים בקצב ההדבקה.

"אנחנו בעלייה של בדיקות", הוסיף גרוטו. "רק אתמול בוצעו 7,837 בדיקות קורונה. אנחנו במצב של יכולת ל- 14,000 בדיקות ביום. מעכשיו יש עוד 2 מעבדות שהגענו איתן להסכם, ויחד איתן יש לנו יכולת להגיע לעד 40,000 בדיקות ביום. אבל כרגע לא שולחים סתם אנשים לבדיקות".

בתוך כך, חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) ואנשי לשכתו נכנסו היום לבידוד ביתי, זאת לאחר שנהגו האישי אובחן כחיובי לנגיף הקורונה. קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, הודיע על כך במייל לחברי הכנסת ולעובדיה. הוא הדגיש, כי על פי התחקור שבוצע, הנהג שהה בכנסת ביום שלישי שעבר.

על פי הודעת דוברות הכנסת, גריף הדגיש כי "מי ששהה בסביבתו של הנהג בתאריך זה – יפעל בהתאם להנחיות המופיעות באתר משרד הבריאות, אשר ימשיך מבחינתו בבדיקה האפידמיולוגית".

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 8:00 בבוקר, שני בני אדם נוספו לרשימת הקורבנות שגבה נגיף הקורונה, ומספרם עלה ל- 287. מספר הנדבקים המאומתים עלה מאמש ב- 50, ועומד כעת על 17,219, מתוכם 1986 חולים פעילים. מצבם של 31 חולים מוגדר קשה, מתוכם 30 מחוברים למכונות הנשמה. 14,915 חולים החלימו מהנגיף.

תגיות:הכנסתיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה