חדשות בארץ

הקורונה במערכת החינוך: 31 בתי ספר נסגרו, כ- 10 אלפים נכנסו לבידוד

13 מוסדות חינוך נוספים נסגרו מאז אתמול, ומניין התלמידים ועובדי ההוראה החולים עלה ל- 217. על פי נתוני משרד הבריאות, מניין קורבנות הנגיף בישראל עלה ל- 287

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט במערכת החינוך. על פי הנתונים המעודכנים של משרד החינוך, 217 תלמידים ועובדי הוראה אובחנו עד כה כחולים – עלייה של 11 חולים מאתמול. 31 מוסדות חינוך נסגרו, 13 מתוכם ביממה האחרונה. 9,935 אלפים תלמידים ומורים נשלחו לבידוד מניעתי.

בתיכון מקיף ו' בבאר שבע התגלה הבוקר (שלישי) חולה קורונה מאומת. כ- 2,000 תלמידים ואנשי צוות נשלחו לבידוד מניעתי בבתיהם, עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית וקבלת הנחיות נוספות ממשרד הבריאות. מקרה קורונה נוסף במערכת החינוך העירונית התגלה בבית הספר היסודי נווה במדבר. כ- 500 תלמידים הוכנסו לבידוד, לאחר שמורה המלמדת בבית הספר אובחנה כחולת קורונה. בתיכון מקיף ז' בעיר החליטו על סגירת שערי בית הספר, וזאת על אף שטרם אובחנו בו מקרי הידבקות.

חולה קורונה מאומת התגלה גם בבית הספר המקיף על שם גוטוירט בשדרות. החולה נמצא בבידוד מיום שישי האחרון, בשל חשיפתו לבן משפחה חולה בקורונה, ולכן לא שהה השבוע בבית הספר. ארבעה תלמידים נוספים, הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון, סובלים מתסמיני קורונה ואינם חשים בטוב. מהעירייה נמסר, כי בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך, 870 התלמידים ו- 110 עובדי ההוראה שבמוסד החינוכי נשלחו לבידוד מיידי עד ה- 10 ביוני, ויעברו בדיקות לאבחון קורונה.

בבית הספר "קציר" בחולון אובחן תלמיד נוסף, שני במספר, כחולה קורונה. בית הספר נסגר, ונערך לחזרה ללמידה מרחוק. מורה בבית הספר אמי"ת בנות במעלה אדומים התגלתה כחיובית לקורונה, לאחר שככל הנראה נדבקה בגימנסיה העברית בירושלים בה היא מלמדת. ראש העיר בני כשריאל הנחה לסגור באופן מיידי את בית הספר ולשלוח את התלמידות והצוות לבידוד, בהתאם להוראות משרד הבריאות.

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, הורה אתמול לסגור את בית הספר לבנות "בית יעקב", וזאת לאחר שמורה במוסד הלימודי התגלתה כחיובית לקורונה. קרוב ל- 300 תלמידות ואנשי צוות נכנסו לבידוד, ובעירייה פועלים מול משרד הבריאות כדי לערוך להם בדיקות אבחון לקורונה. ראש המועצה המקומית גבעת זאב, יוסי אברהמי, הורה לסגור את בית הספר "אופק" ביישוב בעקבות מקרה הידבקות במוסד, ולמעלה מ- 300 תלמידים ומורים נשלחו לבידוד. בית הספר הרב-תחומי בחדרה נסגר אף הוא אתמול, לאחר שתלמידה אובחנה כחולה, וכ- 2,000 תלמידים ואנשי צוות נכנסו לבידוד ביתי.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 8:00 בבוקר, שני בני אדם נוספו לרשימת הקורבנות שגבה הנגיף, ומספרם עלה ל- 287. מספר הנדבקים המאומתים עלה מאמש ב- 50, ועומד כעת על 17,219, מתוכם 1986 חולים פעילים. מצבם של 31 חולים מוגדר קשה, מתוכם 30 מחוברים למכונות הנשמה. 14,915 חולים החלימו מהנגיף.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בצהריים, בפתח דיון בוועדת הקורונה של הכנסת, כי "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות. כרגע שזה במוקד התפרצות אחד, יש לנו תוכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים". הוא הבהיר, כי בשלב זה אין שינוי בתוכנית לפתוח מחדש ב- 14 ביוני את האולמות וגני האירועים, על פי המתווה שנקבע, זאת במידה ולא יחולו שינויים גדולים בקצב ההדבקה.

"אנחנו בעלייה של בדיקות", הוסיף גרוטו. "רק אתמול בוצעו 7,837 בדיקות קורונה. אנחנו במצב של יכולת ל- 14,000 בדיקות ביום. מעכשיו יש עוד 2 מעבדות שהגענו איתן להסכם, ויחד איתן יש לנו יכולת להגיע לעד 40,000 בדיקות ביום. אבל כרגע לא שולחים סתם אנשים לבדיקות".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה