חדשות בארץ

כתב אישום נגד שוטר פלסטיני שהשתתף ברצח בן יוסף לבנת הי"ד

השוטר שוחרר לאחרונה ממעצר הגנתי ברשות הפלסטינית, ונעצר על ידי כוחות הביטחון. הוא מואשם בגרימת מוות בכוונה בצוותא, המקבילה בדין הצבאי לעבירת רצח

התפרעויות פלסטיניות ליד קבר יוסף, תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)התפרעויות פלסטיניות ליד קבר יוסף, תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

התביעה הצבאית הגישה היום (ראשון) לבית המשפט כתב אישום נגד שוטר פלסטיני, שהשתתף בירי לעבר מתפללים בקבר יוסף. בתקרית, שהתרחשה באפריל 2011, במהלך חג הפסח, נרצח בן יוסף לבנת הי"ד.

חוליה של שוטרים פלסטינים, שזיהתה את הגעת המתפללים היהודים לקבר, פתחה לעברם באש. לבנת, בן 25, נפגע מכדור בודד בצווארו, ומותו נקבע במקום. הוא הותיר אחריו הורים, אישה וארבעה ילדים.

השוטר, ששהה עד לאחרונה במעצר הגנתי ברשות הפלסטינית, נעצר בידי כוחות הביטחון. הוא מואשם בגרימת מוות בכוונה בצוותא – העבירה המקבילה לעבירת רצח בדין הצבאי, הנוהג ביהודה ושומרון.

שוטר פלסטיני אחר, נגדו הוגש כתב אישום בפרשה, זוכה בתחילת 2017 מחמת הספק מעבירה של גרימת מוות בכוונה. בית המשפט הצבאי בשומרון טען, כי "לא הוכח מעל לכל ספק סביר כי הוא היחיד שירה לכיוונו של המנוח". המחבל נידון ל- 6 שנות מאסר בגין עבירות פחותות, של ירי לעבר אדם ושיבוש הליכי משפט. על גזר הדין המקל הוגש ערעור, המתנהל בימים אלו.

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, המסייע למשפחה, אמר: "היום הוגש כתב אישום בגין הרצח של בן יוסף לבנת על ידי אחד מחברי החוליה של שוטרים פלסטינים, שהגיעו לקבר יוסף, ראו שם מתפללים והתחילו לרסס את הרכבים שלהם בלי שום סיבה – רק כדי לרצוח יהודים".

"אנחנו מחזקים את ידי התביעה בהליך הזה, כדי לעשות דין צדק ולהביא את המרצחים האלה לכלא לכל חייהם. אנחנו מקווים שגם המחבל שנשפט עכשיו, שאנחנו בשלב הערעור בתיק שלו – ייעשה צדק, והוא ייכנס לכל חייו לכלא על הרצח הנתבע שביצע, וכך גם שאר חברי החוליה שנמצאים במעצר הגנתי ברשות הפלסטינית".

תגיות:קבר יוסףפיגועבן יוסף לבנת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה