חדשות בעולם

היסטוריה בארה"ב: נאס"א שיגרה אסטרונאוטים לחלל – לראשונה בחללית פרטית

האסטרונאוטים דאג הארלי ובוב בנקן שוגרו לחלל על סיפונה של החללית "דראגון", השייכת לחברה SpaceX. זו הפעם הראשונה מאז 2011, שטיסת חלל מאוישת משוגרת משטח ארצות הברית

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סוכנות החלל של ארצות הברית, נאס"א, עשתה אמש (מוצאי שבת, שעון ישראל) היסטוריה כששיגרה שני אסטרונאוטים שלה לחלל – לראשונה בטיסת חלל מסחרית.

שני האסטרונאוטים, דאג הארלי ובוב בנקן, עושים בשעות אלו את דרכם לתחנת החלל הבינלאומית על סיפונה של החללית "דראגון". החללית שייכת לחברה הפרטית SpaceX שבבעלות היזם והמיליארדר אילון מאסק. השיגור התבצע באמצעות משגר מסוג פלקון 9 – אף הוא רכוש החברה.

מעבר לציון הדרך ההיסטורי שבשיגור חללית פרטית מאוישת לחלל, זו הפעם הראשונה מאז 2011 שאסטרונאוטים אמריקנים שוגרו לחלל משטח ארצות הברית. נאס"א הפסיקה בשנה זו את תוכנית מעבורות החלל, ובשנים האחרונות הסתייעה במשגרים ובחלליות של רוסיה כדי לשגר אסטרונאוטים שלה לתחנת החלל הבינלאומית.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וסגנו מייק פנס הגיעו למרכז החלל על שם קנדי בפלורידה כדי לצפות בשיגור. "אני נרגש לבשר, כי דראגון נכנסה  בהצלחה למסלול סביב כדור הארץ, וכי האסטרונאוטים שלנו בריאים ושלמים", אמר טראמפ זמן קצר לאחר השיגור. "אנו גאים היום לשגר אסטרונאוטים אמריקנים על חללית אמריקנית – הטובים ביותר, מכאן, מעל אדמת אמריקה".

עבור טראמפ, השיגור המוצלח מהווה חלק מהבטחתו לחדש את הדומיננטיות האמריקנית בחלל. בדצמבר האחרון הוא הכריז על הקמת "כוח חלל" בצבא ארצות הברית, כזרוע הכפופה לחיל האוויר. "מול האיומים החמורים לביטחון הלאומי שלנו, העליונות האמריקנית בחלל חיונית ביותר", אמר. "אנחנו מובילים במרוץ, אבל לא מספיק. בקרוב מאוד נוביל בפער גדול בהרבה".

תגיות:SpaceXחללחללית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה