חדשות בארץ

ארדואן מאיים על ישראל: לא נאפשר את הסיפוח

ברקע הצהרותיו של ראש הממשלה נתניהו על כוונתו לקדם את החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, הזהיר נשיא טורקיה כי יפעל למנוע זאת: "לא נאפשר העברת אדמות פלסטיניות לאף אחד"

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שיגר אמש (שני) איום לעבר ישראל והזהיר אותה מפני החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "בשבוע שעבר היינו עדים לתוכנית חדשה של כיבוש וסיפוח על ידי ישראל, שמסכנת את הריבונות הפלסטינית ומנוגדת לדין הבינלאומי", אמר בנאום לרגל עיד אל-פיטר המוסלמי. "לא נאפשר העברת אדמות פלסטיניות לאף אחד".

ארדואן, שמקפיד – בשנים האחרונות במיוחד – להציג את עצמו כמי שמגן על האינטרסים המוסלמיים בירושלים, פנה בנאומו לאזרחים המוסלמים של ארצות הברית. הוא הזהיר מפני פגיעה ב"ירושלים הקדושה" ובמתחם הר הבית: "הם הקו האדום עבור כל המוסלמים בעולם". הוא הוסיף, כי "טורקיה היא הקול היחיד המגן כיום על הפלסטינים".

דבריו של ארדואן באו על רקע הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בכוונתו לקדם את החלת הריבונות. אתמול, בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר נתניהו כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר ראש הממשלה, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות". 

בנאומו בכנסת בשבוע שעבר, בישיבת ההשבעה של הממשלה, אמר נתניהו כי יפעל להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון: "חבלי ארץ אלו הם מחוזות לידתה וצמיחתה של האומה היהודית. הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. צעד זה לא ירחיק את השלום אלא יקרב אותו, כי את השלום אפשר לבסס רק על האמת. האמת היא, וכולם יודעים אותה, שמאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, אחינו ואחיותינו, יישארו תמיד במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע לשלום – הגיע הזמן, שגם שכנינו הפלסטינים וגם אנשים בבית הזה יכירו בזה".

תגיות:ארדואןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה