חדשות בארץ

נתניהו: "תאריך היעד להחלת הריבונות – בחודש יולי, לא נשנה אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, כי ישנה הזדמנות "היסטורית" להחלת הריבונות ביהודה ושומרון: "לא ניתן לה לחלוף". הוא הודה לחברי סיעתו על התמיכה שהביעו בו עם תחילת משפטו

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:59)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר היום (שני), כי אחת המשימות העומדות בפני הממשלה החדשה הינה החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש כאן הזדמנות היסטורית שלא הייתה מאז 1948, להחיל ריבונות באופן מושכל וכצעד מדיני וריבוני של מדינת ישראל ביהודה ושומרון", אמר בחלקה הראשון של ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שהיה פתוח לתקשורת. "זו הזדמנות גדולה, ולא ניתן לה לחלוף". בחלקה הסגור של הישיבה הבהיר נתניהו, כי לא יחול שינוי במועד המתוכנן להחלת הריבונות: "יש לנו תאריך יעד ליולי, ואנחנו לא מתכוונים לשנות אותו. נפעל בתבונה ובשילוב כוחות". 

נתניהו ציין, בנוסף, את האתגרים הקשורים למשבר הקורונה – ייצוב הכלכלה שנפגעה, ועשיית ההכנות הנדרשות לקראת האפשרות שיפרוץ גל שני של המגפה ברחבי העולם: "אני חושב שכולנו מברכים על ההצלחה הגדולה של ישראל. אנחנו במצב טוב, אבל צריך להבין שהוא יכול להיות זמני".

בנוגע לאיום האיראני, הבהיר ראש הממשלה כי ישראל פועלת נגד איראן וגרורותיה "בכל דרך ובכל מקום". לדבריו, "אנחנו לא רק מחויבים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, שהיא מנסה להתקדם אליו צעד אחר צעד, אלא גם למנוע ממנה לאיים עלינו באיומים קטלניים אחרים. איננו מגבילים את עצמנו בשום זירה".

בהתייחסו למשפטו, שנפתח אתמול בבית המשפט המחוזי בירושלים, אמר נתניהו: "תודה לחברים הרבים שבאו אתמול, וגם לכמעט כולם כאן ששלחו מסרי תמיכה, התרגשתי מאוד. אני רוצה להודות לכולכם, שמאוד חיזקתם אותי".

כזכור, בנאומו בכנסת בשבוע שעבר, בישיבת ההשבעה של הממשלה, אמר נתניהו כי יפעל להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון: "חבלי ארץ אלו הם מחוזות לידתה וצמיחתה של האומה היהודית. הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. צעד זה לא ירחיק את השלום אלא יקרב אותו, כי את השלום אפשר לבסס רק על האמת. האמת היא, וכולם יודעים אותה, שמאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, אחינו ואחיותינו, יישארו תמיד במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע לשלום – הגיע הזמן, שגם שכנינו הפלסטינים וגם אנשים בבית הזה יכירו בזה".

תגיות:הליכודיהודה ושומרוןריבונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה