המצעד

המצעד: 5 אנשים שזכו בסכומי עתק בלוטו - ואיבדו את הכסף בדרך הזויה

אנשים רבים מדמיינים את הרגע הזה שבו זכיית ענק שיזכו בלוטו - תביא את הקץ לחיי התמודדות לא פשוטה עם מצב כלכלי סבוך, עם זאת, מחקרים הוכיחו כי סטטיסטית, רוב האנשים שזכו בסכום עתק בלוטו, איבדו אותו בתוך זמן קצר ולא פעם בדרכים הזויות ממש

אא

לפניכם 5 סיפורים שמחים-עצובים על אנשים שזכו בלוטו, אך איבדו את הכסף בצורה שלא תיאמן:

 

שלומיאליות יתר: הזוכה איבד את כרטיס הזכייה

כשמרטין טוט ואשתו גילו שזכו בסכום אגדי של שלושה מיליון דולר - הם גילו דבר נוסף, מצער עד מאוד: הכרטיס הזוכה אינו בידם. מסיבה שאינה ברורה, מרטין לא זכר היכן הניח את הכרטיס שהוא ואשתו מילאו, אך המספרים הזוכים היו רשומים להם בדף נייר נוסף. "כשראינו בטלוויזיה את המספרים שזכו, ממש צעקנו מרוב שמחה. ידעתי שזכינו, אבל לא הצלחנו למצוא את הטופס בשום מקום", אמרו. 

במחשב החנות שבה נרכש כרטיס הלוטו אכן נרשם אזכור על כך שהם ביקרו בחנות ואף רכשו את הכרטיס, אלא שאז התגלה כי על פי החוקים של החברה המחלקת את הכספים - הם כבר איחרו את המועד. 

 

"הלוואי והייתי קורע את הכרטיס שלי לגזרים"

בשנת 2002 התפרסם ג'ק וויטאקר מארה"ב בזכות היותו הזוכה היחיד בכל סכום הזכייה על סך 315 מיליון דולר, במשחק 'פאוור בול'. עם זאת, מה שהיה אמור להיות 'חוזה שכירות' על החיים הטובים עבורו ועבור בני משפחתו - הפך עד מהרה למצעד של טרגדיות. 

כבר בחודשים הראשונים לזכייה, הצליחו גנבים לפרוץ לרכבו בשתי הזדמנויות שונות ושדדו אותו עם אלפי דולרים. בהמשך איבד ג'ק את נכדתו ברנדי שהשקיעה את כל הכסף שסבה נתן לה, בסמים, ומתה לבסוף ממנת יתר. חודשים ספורים לאחר מותה, מתה גם אמה, בתו של ג'ק, ככל הנראה מצער על מות בתה. 

בראיון לרשת התקשורת ABC אמר ג'ק לאחר מותן כי הוא "מצטער שלא קרע את כרטיס הזכייה לגזרים".

 

סכום בחשבון לפני הזכייה: 2.46 דולר

וויליאם פוסט מפנסילבניה היה אדם קשה יום שהתפרנס בקושי וחי על תשלומי נכות. 

בשנת 1988 הוא עשה היסטוריה כאשר סכום של 16.2 מיליון דולר שהרוויח בלוטו הצטרף לשני דולרים בלבד שהיו בחשבון הבנק שלו - אך כמעט מיד החלו לרדוף אותו הצרות, בזו אחר זו. זה התחיל לאחר שקיבל את חצי המיליון הראשון שלו, בשבועיים הראשונים שלאחר הזכייה. 

הוא קנה כמעט את כל הדברים שחלם עליהם: מגרש רכבים משומשים, מסעדה, בית, אוטו ומטוס פרטי. 

אלא שאז התחילו הצרות: פוסט כלל לא חשב על מצב החשבון שלו כשהתחייב על עוד עסקה ועוד אחת ועוד, כשמה שקרה בפועל הוא שהעסקאות הללו לא רק 'אכלו' לו את כל הכסף אלא אף הכניסו אותו לחוב של מיליון דולר. איך זה הגיוני? קרובי משפחתו שכנעו אותו להשקיע במיזמים עסקיים שלא הניבו דבר, והוא הלך ושקע עד ש...כל כספו נגמר והוא נאלץ להגיש בקשה לפשיטת רגל. "כולם חולמים לזכות בכסף, אבל אף אחד לא מבין את הסיוטים והבעיות שיכולות לצאת מזה", הספיק ויליאם לומר באחד הראיונות עמו. "הייתי הרבה יותר מאושר כשהייתי מרושש", סיכם. 

וויליאם פוסט מת כתוצאה מאי ספיקת נשימה בהיותו בן 66.

 

בזבזה 10 מיליון דולר - ב-10 ימים

סיפורה של שרון מקנדה הוא ההוכחה לכך שזה לא מספיק רק לזכות בכסף, אלא צריך לדעת איך להתנהל איתו. שרון, אם לארבעה ילדים, זכתה ב-10.5 מיליון דולר בשנת 2004, אך היא הצליחה לשבור שיא בזבוזים עולמי וכילתה את כל המיליונים שלה תוך 10 ימים בלבד. 

היא קנתה בית, 4 מכוניות שמתוכן נאלצה למכור שלוש והרביעית 'אינה בשימוש' משום שלשרון אין כסף להשקיע בתיקונים. "אני מגיעה ממשפחה ענייה. בבית אף פעם לא ידעו איך להסתדר עם כסף, ידעו להסתדר בלי כסף", היא אומרת כהסבר על השאלה איך הצליחה לבזבז כל כך הרבה כסף בכל כך מעט זמן. "היום אני מצטערת שלא ביקשתי עזרה והדרכה בזה".

 

העובדים תבעו את חלקם בכרטיס הזוכה

חשוב להיות אדם טוב ולא לשכוח את האנשים שהיטיבו איתך, גם כאשר אתם זוכים בפרס אגדי כמו חמישה מיליון דולר - כפי שזכתה בו אישה בשם טונדה לין. 

במסגרת עיסוקה כמלצרית בבית קפה, טונדה לא הפסיקה להתקנא במנהל בית הקפה שנהג להתרברב על כך שהוא קונה כרטיסי לוטו בקביעות. יום אחד החליט אותו מנהל 'לפנק' את העובדים שלו ונתן להם מעטפות ובהן כרטיסי לוטו עם מספרים שאותם בחר באקראי.

זו הייתה אמנם סוג של מחווה, אך אותו מנהל לא חשב לרגע שמישהו מהכרטיסים הללו עומד לזכות בסכום של חמישה מיליון דולר. 

הייתה זו טונדה לין. 

עצם זכייתה הביא לטונדה אויבים רבים, אחדים מהם קולגות מבית הקפה שחשבו שהיא צריכה לחלק את הכסף בין כולם ולא להשאיר אותו רק לעצמה. טונדה סירבה להתחלק בכסף, אז הקולגות החליטו לתבוע אותה ועשו את זה בדרך הכי פומבית שיש. 

טענתם הייתה שהוסכם בין העובדים שאם כרטיס אחד יזכה, הכסף יחולק שווה בשווה ביניהם. 

בית המשפט דן בסוגיה ולבסוף החליט כי היות ומדובר היה בחוזה שאינו כתוב, פורמלי ומסודר, ורק כזה שנאמר בעל פה - הכסף לא יחולק שווה בשווה, אך סכום ממנו כן יופרש לטובת חלוקה בין יתר העובדים. 

תגיות:כסףלוטואבדההזויבזבוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה