חדשות בארץ

ח"כ זוהר: "שונאי נתניהו צריכים להתבייש בעצמם"

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, תקף את העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עצוב לראות כיצד מנסים להשפיל ולהביך אותו, הציבור לא יסלח על ההתנהלות הזו". על אמירת יועצו של גנץ, כי יו"ר כחול לבן יתחיל את כהונתו כראש ממשלה לפני המועד שנקבע: "שלא יבנה על זה"

זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התייחס הבוקר (חמישי) למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב. "עצוב לראות כיצד לוקחים ראש ממשלה שנתן את כל חייו למען מדינת ישראל, ומנסים להשפיל אותו ולהביך אותו. זה מעשה שלא ייעשה", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "אנשי השמאל שימחאו מחר כפיים ושונאי נתניהו שיחככו את ידיהם בהנאה צריכים להתבייש בעצמם".

זוהר מתח ביקורת על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בתיקי נתניהו, וטען כי המשפט לא יחליש את מעמדו של ראש הממשלה: "להיפך, הציבור רואה את עוגמת הנפש האדירה שהוא חווה. המציאו בעבורו רף חדש של עבירות שוחד, שמדבר על יחסי תקשורת-פוליטיקה, כשכולם יודעים שהוא לא קיבל אגורה שחוקה לכיסו. הדבר הזה מטריד רבים בישראל ובעולם כולו, זה דבר חסר תקדים".

"אין לי ספק שהציבור הישראלי לא יסלח על ההתנהלות הזו, וימשיך לתמוך בנתניהו עוד הרבה מאוד שנים", הוסיף זוהר. "אני רק מקווה שהם לא יפגעו בדמוקרטיה הישראלית, כי אם יפגעו בנתניהו מבחינה משפטית – זה יפגע באמון שיש לעם ישראל במערכות המשפט, כי ראש הממשלה שלנו לא קיבל אגורה שחוקה לכיסו. התהליך שמנסים להעביר את ראש הממשלה – זה מהלך מיותר ובזוי, אבל אני בטוח שהוא יתמודד איתו".

זוהר התייחס ל"כיפופי הידיים" הפוליטיים בין מפלגתו לכחול לבן, שבאו בין היתר לידי ביטוי בדבריו של רונן צור, יועצו של שר הביטחון בני גנץ. בריאיון אתמול לגלי צה"ל העריך צור, כי יו"ר כחול לבן ייכנס לתפקיד ראש הממשלה לפני המועד שנקבע לרוטציה בנובמבר 2021. "אני אנצל את ההזדמנות לומר לו שלא יבנה על זה", הגיב זוהר. "בני גנץ לא יהיה ראש ממשלה לפני סוף התקופה, הוא יהיה ראש ממשלה בעוד שנה וחצי, בהתאם להסכם".

"אני מציע לצור לשנות גישה", הוסיף זוהר, "כי אנחנו הליכודניקים יודעים גם להגיב בעוצמה כשצריך. אני מקווה שלא יגררו אותנו למערכת יחסים לא תקינה, שבסופו של דבר תפגע בעיקר בצד השני ופחות בנו".

יו"ר הקואליציה הביע הסתייגות מהריאיון של גנץ לתוכנית "עובדה", ששודר בתחילת השבוע. במהלך הריאיון התחייב גנץ, בין היתר, שלא לחוקק פסקת התגברות אם בג"ץ יפסול את מעמדו של נתניהו כראש ממשלה חליפי לאחר הרוטציה. "אנחנו לא מרוצים מהאמירה של גנץ בראיון לאילנה דיין", הבהיר זוהר. "טוב היה אם היה מגבה את ההסכם ומבטיח את קיומו. אמירה שכזו באמת מערערת את הביטחון שלנו, ואנחנו רוצים לשמור על יציבות".

זוהר ציין כי "בסוף, יש עם מי לעבוד בכחול לבן. יש שם פרטנרים לעבודה, על אף שאנחנו לא מסכימים על הרבה נושאים מבחינה אידיאולוגית. בממשלת האחדות הזו אפשר לקיים דברים חשובים למען כלל אזרחי ישראל. אני מקווה שהאמון בינינו ילך ויגבר, זה המפתח המרכזי להצלחת הממשלה".

"אנחנו ישרים ואמינים, והולכים בדרך ממלכתית. בסוף כל מה שמעניין אותנו זה טובת הציבור הישראלי. הקרבנו הרבה, הקמנו ממשלת אחדות עם מחיר עצום שגוש הימין שילם, כולל ראש הממשלה שמוותר על שנה וחצי של רוטציה. אני מקווה שהקו ישתנה, ויעבור לקו הרבה יותר מכבד והרבה יותר מכיל", סיכם זוהר.

תגיות:הליכודכחול לבןמיקי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה