הורים וילדים

ערב ראש חודש סיון: כוח תפילת הורים על בנים

מה גרם לשינוי אצל הילד בעל הפרעת הקשב, כיצד ניצל הבחור מסילוק מהישיבה ומה סייע לבן לשוב בתשובה שלמה? מילה אחת: תפילה

אא

בשנים האחרונות התחזק מאוד המנהג לומר את תפילת השל"ה להצלחת חינוך הילדים בערב ראש חודש סיון. כאשר מאות אלפי הורים אומרים את התפילה באותו זמן, ודאי יש לזה רושם גדול בשמים. בשנים האחרונות אלפים גם עולים לציונו הקדוש של השל"ה, שמיוחס לו חידוש תפילה זו, ובהידור רב אומרים את התפילה שם במקום. השל"ה הקדוש טמון בטבריה, לצדו של "הנשר הגדול", הרמב"ם.

אפיזודה מעניינת - התגוררתי בטבריה לפני 30 שנה, ושימשתי מלמד בתלמוד תורה "תפארת טבריה". ביום ערב ראש חודש סיון ירדתי עם התלמידים שלי לציון השל"ה, מרחק 10 דקות הליכה, לומר יחד איתם את התפילה, והיינו שם לבד, רק אני והתלמידים שלי. בשנים האחרונות זה השתנה - רבבות עולים לטבריה ביום ערב ראש חודש סיון. ההסבר שלי לכך הוא שעם ניסיונות החיים שעוברים עלינו, ובין השאר צער גידול בנים, קשיים בחינוך הילדים, פגעי הרחוב והטכנולוגיה שמשפיעים, לצערנו הרב - הקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו פתח לנו צוהר נוסף לפתוח שערי תפילה ודמעה לקבלת תפילותינו ביום המסוגל, בתפילה המסוגלת. ובמקום המסוגל.

 

קולה של אמא - שלושה סיפורים מפעימים

בשנים הראשונות שלי בחינוך ילדי ישראל, נתקלתי בתלמיד מוכשר מאוד, אבל תזזיתי וקופצני במיוחד, עם בעיה של קשב וריכוז. יעצתי להורים לקחתו לאבחון, ולתת לו ריטלין כהמשך לאבחון. ההורים סירבו בתוקף, מטעמם הם. לאחר חודש חל שיפור דרסטי אצל הילד, ולשאלתי "איך, מה קרה? השתכנעתם לבסוף?", ההורים הוציאו לי ספר תהילים. "התחלנו יום יום לשפוך שיח ודמעות בתפילה להצלחתו", הם ענו. ואני מעיד שזה עשה את שלו, ובגדול.

הייתי מעורב לפני מספר שנים במקרה של בחור שנזרק מהישיבה עקב גילוי שהוא גולש באינטרנט באתרים פסולים. ההורים קיבלו את הבשורה על בנם בתדהמה, והאם ביקשה שימתינו שבועיים לפני ביצוע פסק הדין. הצוות שאל - למה שנעכב, הרי זה עלול להמיט עוד קלקול על בחורים אחרים? האם ביקשה את האפשרות להתפלל על בנה. היא לא ידעה עד לאותו יום את מצבו הרוחני. ראש הישיבה הסכים לעכב את ההחלטה, כדי שהאם תוכל להשתמש בכוח התפילה על בנה, ואכן - לאחר שבועיים גזר הדין בוטל, והבחור המשיך ללמוד בישיבה לתפארת, ולאחרונה הקים בית נאמן בישראל.

לפני 20 שנה הגיע אלי סיפור של בן למשפחה חרדית שפרש לחלוטין ופרק מעליו עול תורה ומצוות. האם קיבלה על עצמה להתפלל יום יום בכותל המערבי על בנה שיחזור בתשובה. לאחר 5 שנים של תפילה בקביעות יום יום, בנס השגחה פרטית הבן חזר בתשובה, והתחתן עם בעלת תשובה שגדלה אצל הוריו. כיום הם זוג נשוי ומאושר, ומגדלים בקדושה את שמונת ילדיהם.

ביום מסוגל זה, ערב ראש חודש סיון, כשרבבות הורים נושאים עיניהם לשמים לשפוך שיח ותפילה להצלחת חינוך הילדים, אני רוצה להוסיף את התפילות שמוזכרות בהלכה כסגולה ליום יום להצלחה בחינוך הילדים.

א. ברכת התורה בבוקר, בקטע "ונהיה אנחנו וצאצאינו כולנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה".

ב. ברכת "אהבת עולם" / "אהבה רבה", בשחרית לפני ק"ש, בקטע "שלא נבוש ולא ניכלם ולא ניכשל לעולם ועד".

ג. אשרי ובא לציון בשחרית, לאחר תפילת העמידה, בקטע "שלא ניגע לריק ולא נלד לבהלה".

ד. בסיום תפילת שמונה עשרה, 3 פעמים ביום, בקטע "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי".

ג. אשרי ובא לציון בשחרית, לאחר תפילת העמידה, בקטע "שלא ניגע לריק ולא נלד לבהלה".

ד. בסיום תפילת שמונה עשרה, 3 פעמים ביום, בקטע "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי".

תגיות:תפילההרב מנחם וייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה