חדשות בריאות

מסכות - גם בריקודים: האולמות חוזרים ב-14 ביוני. כך זה ייראה

במתווה של משרד הבריאות נקבע כי בין שולחן לשולחן יישמר מרחק של 1.5 מטר, ומשפחות גרעיניות יישבו בשולחן אחד. אורחים הנמנים באוכלוסיות הסיכון ימוקמו באזור הושבה נפרד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (שלישי) על פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14 ביוני, שנסגרו לפני כחודשיים בעקבות מגבלות משרד הבריאות לבלימת מגפת הקורונה. במסגרת המתווה נקבע כי בכל אולם ימונה "ממונה קורונה", שיהיה מופקד על אכיפת ההנחיות.

על פי המתווה, יתנהל רישום מדוקדק של כלל האורחים, על מנת שבמקרה הידבקות יתבצע איתור מהיר של המשתתפים שייכנסו לבידוד. האורחים ועובדי האולם יחויבו לעבור בדיקות חום ויתושאלו אודות מצבם הבריאותי. כמו כן, תהיה הגבלה בכמות המשתתפים, כאשר אולם יוכל להכיל אורחים לפי חישוב של אחד לכל 2 מ"ר. באולמות שמכילים יותר מ-200 אורחים, לא תתאפשר השתתפות של יותר מ-85% בני אדם מהמותר לפי רישיון העסק.

ברחבי האולם יוצבו עמדות חיטוי – בעיקר בסמוך לכניסה לשירותים, שיחוטאו בכל שעה. בנוסף, בעל המקום יידרש לפזר שלטים המדגישים את חובת ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות, לפיהם יתבקשו האורחים לשמור על ריחוק שני מטרים.

כלל העובדים – בהם, מלצרים, טבחים וברמנים – יידרשו לחבוש מסכה לאורך כל האירוע ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. גם האורחים יעטו מסכות לכל אורך האירוע – אף בעת הריקודים, למעט בזמן האכילה והשתייה. בין שולחן לשולחן יישמר מרחק של 1.5 מטר, ומשפחות גרעיניות יישבו בשולחן אחד. אורחים הנמנים באוכלוסיות הסיכון ימוקמו באזור הושבה נפרד. במשרד הבריאות המליצו לאוכלוסיות אלה שלא להשתתף בריקודים.

שר הבריאות הנכנס אמר כי "לצד אי התפשרות על הנחיות משרד הבריאות, השאיפה היא לתת אוויר לנשימה ככל הניתן ובמהירות האפשרית לעצמאים". לדבריו, "זה מגיע להם, זה מגיע למשק הישראלי. לצד זה אני מבקש להדגיש את האחריות של בעלי העסקים להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל להמשיך בפתיחת המשק בלי לפגוע בבריאות".

באיגוד בעלי האולמות וגני האירועים דחו את המתווה של משרד הבריאות ומסרו כי על אף שהם מודים לאדלשטיין, "נאלצים בצער להמשיך בשביתת הרעב". באיגוד הצביעו על הליקויים בהחלטה: "טרם ניתן כל מענה לקריסתם הכלכלית של 50 אחוז מהאולמות והגנים בישראל, שספגו נזקים אדירים ולא מצליחים להתאושש. אלו הם החברים שלנו, ועד שלא ימצא עבורם מענה שיאפשר את הצלתם – לא נוכל להשאירם מאחור ולכן אנו נאלצים להמשיך בשביתת הרעב, גם בתנאי מזג האוויר הקיצוניים". באיגוד קראו לשר האוצר ישראל כץ וליו"ר ועדת הכספים משה גפני להתערב. "ברור לנו שכוונותיהם טובות ומבקשים מהם להושיט לנו יד ולחלץ אותנו מהתהום בה אנו נמצאים, כך שנוכל כולנו לשוב, לעבוד, ולשמח את עם ישראל", הוסיפו.

תגיות:אולם אירועיםקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה