נטורופתיה ורפואה טבעית

אוטופגיה – פריצת דרך בניקוי הגוף

בעבר כולם היו חיים עם שעות רבות של צום בלילה. היו אוכלים בשעות האור, לפני החשיכה, והולכים לישון מוקדם, כי עדיין לא היה חשמל

  • כ"ה אייר התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פריצת דרך נפלאה שנתגלתה ע"י החוקר יושינורי אושומי היא גילוי המנגנון בגוף הנקרא אוטופגיה. מקור המילה הוא מהשפה היוונית: אוטו (עצמי) ופגיה (לאכול) – אכילה עצמית, ומתייחסת לתהליך בו התאים בגוף ממחזרים חלבונים ואברונים בתוכם, שכבר אינם נחוצים, ויכולים להפריע לתפקוד השוטף של הגוף. הגוף נפטר מתאים מקולקלים, ממנגנונים תאיים ישנים אשר אין מספיק כוח / אנרגיה כדי לקיימם, ותוך כדי תהליך זה - נפטר גם מפסולת ישנה ומטהר את עצמו. בצומות קצרים או ארוכים, תהליך זה מתעצם, והגוף מצליח להבריא עצמו ממחלות כרוניות, ואפילו מסרטן. מנגנון מופלא זה, פרי ייצור של הקב"ה, עוזר בשיפור חילוף החומרים בגוף, ובהתאם - להרזיה טובה יותר ולהבראה ממחלות כרוניות, כמו דלקות שונות, דלקת מפרקים, סוכרת, סרטן, אלצהיימר ועוד. תהליך האוטופגיה מתרחש בשיאו בצום (גם עם שתיית מים). זה לא קורה בדיאטות עם הגבלה קלורית, אלא רק בהימנעות מוחלטת ממזון שעות רבות. להבדיל, ארוחות רבות ביום מאטות את קצב האוטופגיה, שגם יורד עם הגיל.

איך תפעילו מנגנון זה בגופכם באופן מיטבי כל יום? די בקלות.

אין ויכוח על כך שיש לאכול ארוחת ערב בשעה מוקדמת, על מנת שלא נקשה על גופנו לטפל במזון בשעות הלילה, אלא נאכל בעיקר בשעות היום (אכול כמו אביון בערב, אומר הרמב"ם). בעצם, אם נעצור את האכילה בשעה 18:00 בערב, ואת ארוחת הבוקר למחרת נאכל בסביבות 10:00 בבוקר, נחווה צום של 16 שעות. כיום אנשים מגיעים בקושי ל- 10 שעות צום בלילה, ולכן אין מספיק זמן לגוף לפנות פסולת ולהבריא. מניסיוני, בטיפולים באנשים שאימצו הרגל מופלא לצום 14-16 שעות בלילה (בנוסף לתפריט בריא, כמובן), ראו הבראה מהירה יותר ממחלות כרוניות, והרזייה בקלות. לצערנו, בדורות האחרונים, בגלל השפע של המזון והתקנת חשמל בבתים, אנשים נשארים ערים עד מאוחר, וצורכים עודף מזון בשעות המאוחרות. המזון הזה גם לא בריא כלל - מזון תעשייתי, פחמימות רבות ומזון עתיר חלבונים מן החי. כל הסיבות האלה גורמות לירידה בקצב האוטופגיה. אם נתבונן בתפריטים של דורות קודמים, הטרחה בהכנת המזון היתה רבה מאוד. כמו כן, אנשים לא אכלו חטיפים, עוגיות, מאפים ומעדני חלב כלל, ועופות ובשרים צרכו אולי פעם בשבוע, אם היה מספיק ממון. בעבר אנשים היו בעיקר טבעונים רוב השבוע, ואכלו מעט - כי זה מה שהיה. נסו שבוע, ותראו כי טוב!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

בעבר, אנשים היו טבעונים רוב השבוע, ואכלו מעט, כי זה מה שהיה. הם גם אכלו מעט מזון מן החי. לעומת זאת, כמות החלבון היומית מן החי שאנשים צורכים כיום היא פי 2 עד 3 ממה שאכלו בדורות הקודמים, וכך גם לגבי פחמימות. הגוף שלנו לא מסוגל להתמודד עם כמויות כאלה של מזון חומצי ויבש, לעומת מזון בסיסי ורטוב כמו פירות וירקות חיים. אם הייתם הופכים את הסדרים ואוכלים יותר מזון בסיסי ורטוב מאשר יבש, לא היו עצירות והמחלות הנלוות לה, לא הייתם צריכים לשתות 2 ליטר מים (כמויות גדולות מדי), וכמובן הייתם בריאים יותר ורזים יותר.

אם נתבונן על כפרים מסורתיים במזרח, בסין, נראה כי הם שמרו על המסורת מבחינת כמות החלבונים שהם צורכים מן הצומח, שהיא שליש ממה שאדם מערבי ממוצע צורך כיום ממזון מן החי, בעיקר. בהתאם, המחלות הכרוניות המערביות לא נוכחות בכפרים בסין כלל, כולל מחלת הסרטן שהיא נדירה שם (קראו את הספר המופלא "מחקר סין").  לסיכום, אוטופאגיה היא לא המצאת המאה. בעבר כולם היו חיים עם שעות רבות של צום בלילה. היו אוכלים בשעות האור, לפני החשיכה, והולכים לישון מוקדם, כי עדיין לא היה חשמל וקשה היה לחיות לאור הנרות בלבד. כמו כן, רבים עמלו קשה בשביל המזון שלהם בבוקר, כי לא היו מקרר ומקפיא, ולקח זמן להכין כל מאכל. לכן ממילא רוב האנשים בעולם היו צמים שעות רבות ביום, אוכלים לשובע נפשם או רעבים קצת (כי לא היה שפע של מזון כמו היום), וחולים פחות במחלות של הדור הזה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת אור-פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותאוטופגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה