חדשות בריאות

בגלל השרב: בוטלה חובת עטיית המסכות – עד סוף השבוע

שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה לבטל זמנית את החובה לעטות מסכות בכיתות ובמרחב הציבורי, וזאת בשל השרב הכבד: "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו""

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

על רקע גל החום הכבד השורר בישראל, שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט הלילה (שלישי) לבטל באופן זמני את החובה לעטות מסכות בכיתות ובמרחב הציבורי, וזאת כאשר אין התקהלות. תוקף ההנחיה הזמנית – עד לסוף השבוע.

לדברי אדלשטיין, "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו. נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסכות כאשר אין התקהלות".

בהתאם להחלטה, חתם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, על צו בו נכתב כי עד יום שישי "לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר, וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס חום קיצוני הצפוי בתאריכים אלו".

כזכור, תלמידי כיתות ד'-י' חזרו בתחילת השבוע למעגל הלימודים במוסדות החינוך, כאשר על פי הוראת משרד הבריאות חלה עליהם חובה לעטות מסכות גם בעת השיעורים. אתמול הודיעו מספר רשויות ובתי ספר ברחבי הארץ, כי בשל השרב הכבד לא יפתחו את המוסדות כל עוד הוראה זו בתוקף. באיגוד לרפואת ילדים אמרו, כי חובת עטיית המסכות בימים חמים אלו אינה מעשית ואינה יעילה, וקראו למשרד הבריאות לבטלה עד סיומו של גל החום.

השרב הכבד יוסיף ללוות אותנו בימים הקרובים. עומסי חום כבדים עד קיצוניים ישררו היום בכל רחבי הארץ, וקיים סיכוי גם לאובך. במהלך הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרים, והחל משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מישור החוף. מחר ישרור מזג אוויר דומה. ביום חמישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות לאורך מישור החוף ובשפלה, אך שרב כבד יוסיף לשרור בכל חלקי הארץ, ועומסי החום יהיו כבדים עד קיצוניים.

תגיות:מסכותמשרד הבריאותיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה