חדשות בארץ

3,403 ישראלים חולים בקורונה; מאמש זוהו 10 מקרים חדשים

מספר הנדבקים בקורונה בישראל עומד על 16,617, מתוכם 44 מונשמים. עד כה נפטרו 272 חולים. בעקבות השיפור ברמת התחלואה, במהלך היום הוחלט על פתיחת בתי הקפה והמסעדות, בתי הכנסת והתפילה בציבור

ההכנות לפתיחה מחודשת של נתב"ג, בסוף השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ההכנות לפתיחה מחודשת של נתב"ג, בסוף השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי מספר הנדבקים בקורונה בישראל עומד על 16,617, מתוכם 44 מונשמים. מספר הנשאים הפעילים ירד ל-3,403. עד כה נפטרו 272 חולים ממחלת הריאות  שלה הוא גורם.

אחר הצהריים הודיע משרד הכלכלה על הקדמת פתיחת בתי הקפה והמסעדות בשבועיים, והם עשויים לחזור בעוד כשבוע לכל היותר. זאת, בניגוד לתוכנית אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, לפיה ענף המסעדנות ישוב לפעילות רק ב-31 במאי. כעת מגבשים במשרדי הבריאות והכלכלה תו סגול שיאפשר שהייה בטיחותית. בשבוע  שעבר הודיע שר הפנים אריה דרעי על פתיחת עונת הרחצה ביום רביעי.

על פי המתווה לפתיחת המסעדות שהוצג בתחילת החודש, תהיה הקפדה על מרחק של שני מטרים בין כל השולחנות, יוצבו מתקני חיטוי בכניסה וכן אלכוג'ל על כל שולחן ותתבצע מדידת חום לכלל האורחים. את המתווה הציגה עיריית תל אביב-יפו בשיתוף איגוד המסעדות והברים הארצי ושורת מומחים בתחום.

בנוסף, גם בתי הכנסת צפויים להיפתח, לאחר שצוותים של המל"ל ומשרד הבריאות סיימו היום לגבש את המתווה הסופי להחזרת פעילותם של בתי הכנסת, שנסגרו לפני כחודשיים בשל התפשטות נגיף הקורונה. בדיון לקח חלק מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, הרב שמואל סלוטקי, שהציג את המדיניות האפשרית שהכין הארגון והעביר למל"ל בסוף השבוע.

על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים לצד הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. כמו כן, הוצע למנות "גבאי קורונה" בבית הכנסת ותתבצע הקפדה על כללי היגיינה מחמירים. בשלב זה מסתמן כי בתי הכנסת עם כמה חדרי תפילה נפרדים ("שטיבלאך") ייוותרו סגורים.

המתווה גם מחייב את המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה, סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית. המתווה הוכן לאור דרישת שר הפנים אריה דרעי. מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת מסר בעקבות אישור המתווה כי הוא מודה למל"ל ולמשרד הבריאות על הניסיונות למצוא נוסחה מתאימה וראויה לפתיחה זהירה של בתי הכנסת "בקרוב מאוד". לדבריו, "אנו מקווים כי כבר בקרוב יוכלו המתפללים לשוב ולהיכנס בשערי בתי הכנסת ולהתחבר לקב"ה בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ".

עם הכוונה לסגור את בתי הכנסת בשל התפשטות הנגיף אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיונים כי "בבית הכנסת יש את מקדם ההדבקה הגבוה ביותר, ביחד עם מועדונים וחנויות", זאת, בעקבות נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה במשרד הבריאות שפורסמו, לפיהם 29% מחולי הקורונה שאובחנו בישראל נדבקו בבתי כנסת ובישיבות. "זה מוקד עצום של הדבקה. אין ברירה", הוסיף.

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה