חדשות בארץ

המינויים של גנץ: שוסטר שר החקלאות, טרופר שר התרבות

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, החל בסדרת פגישות עם חברי מפלגתו, בהן הוא מודיע על השיבוצים השונים לתפקידי שרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ על יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לוותר על תיק ירושלים ולהתמנות לשר ההתיישבות

טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טרופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, החל הבוקר (חמישי) בהשלמת חלוקת התיקים בהם יחזיק הגוש בראשותו בממשלת הרוטציה החדשה. הוא נפגש עם חבר הכנסת חילי טרופר, ועדכן אותו כי החליט למנותו לשר התרבות והספורט. חבר הכנסת אלון שוסטר מונה לשר החקלאות. גנץ נועד גם עם חבר הכנסת גבי אשכנזי, שמונה לשר החוץ, ועם חבר הכנסת אבי ניסנקורן, שיכהן כשר המשפטים.

מוקדם יותר היום, נפגש גנץ עם חברת הכנסת מיקי חיימוביץ'. מכחול לבן נמסר, כי גנץ הציע לה מספר תפקידים של שרה בכירה, אך "חיימוביץ' בחרה מבין האופציות שהוצעו לה להמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים ללבה. לפיכך סיכמו השניים, כי חיימוביץ' תכהן בשלב הראשון כיו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שתעסוק גם בנושאים בפיקוח על חוק צער בעלי חיים הנמצא כעת תחת ועדת החינוך". עוד נמסר, כי חיימוביץ' תכהן גם כסגנית יו"ר הכנסת, ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן לתיק הקשור בתחומי עיסוקה, שיימסר למפלגה בעוד שנה וחצי, לאחר הרוטציה.

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הודיע הבוקר כי הוא עוזב את סיעת ימינה. על פי הסיכום עם הליכוד, הוא היה אמור להתמנות לשר לענייני ירושלים ומורשת. מדיווחים שונים עולה, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לשכנעו לוותר על המינוי – שהובטח לשר אחד בליכוד – ולכהן כשר ההתיישבות. הרב פרץ דחה את ההצעה.

בתוך כך, שר הביטחון היוצא, נפתלי בנט, ערך היום שיחת סיכום בארבע עיניים עם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. מלשכתו של בנט נמסר, כי "השר והרמטכ"ל שוחחו אודות העשייה המשותפת ואתגרי צה"ל ומערכת הביטחון בעת הקרובה. השר בנט הודה לרמטכ"ל על עמידתו האיתנה למען ביטחון ישראל ושיתוף הפעולה בין השניים לאורך הדרך, כמו כן, איחל לו להמשיך להוביל את צה"ל בנחישות ובהצלחה למול האתגרים המשמעותיים הניצבים לפתחו".

"הרמטכ"ל הודה לשר על תקופה של שותפות ועשייה למען ביטחון המדינה, ובפרט בחודשים האחרונים בהם ביצעו מערכת הביטחון וצה"ל פעילות מבצעית ענפה, וכן התמודדו עם שורה של אתגרים בכל הגזרות. זאת לצד ההתמודדות עם משבר הקורונה והסיוע למרחב האזרחי".

בנט וכוכבי, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)בנט וכוכבי, היום (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

תגיות:בני גנץהרב רפי פרץכחול לבןימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה