חדשות בארץ

הרב רפי פרץ עוזב את ימינה, ימונה לשר לענייני ירושלים

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, יצטרף לממשלה כשר לענייני ירושלים, מורשת ופרויקטים לאומיים. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זקוק למצפן ערכי לאומי חזק". הליכוד: "תם עידן בנט"

הרב פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא עוזב את סיעת ימינה. הוא צפוי להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ, ולכהן כשר לענייני ירושלים ומורשת. בתגובה, בימינה הגישו בקשה לכנסת להתפצל מהרב פרץ: "מאחלים לו בהצלחה".

בעקבות הפיצוץ במשא ומתן בין ימינה והליכוד, ניהל הרב פרץ ביממה האחרונה מגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההסכם שהושג, הוא יהיה אחראי בין היתר על פרויקטים לאומיים.

מוקדם יותר היום, פרסם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, פוסט חריף בפייסבוק נגד נתניהו: "8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום. ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה, שהייתה עמוד השידרה הלאומי שלו, ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית", תקף. "אני מכבד את ראש הממשלה נתניהו. יש לו זכויות רבות, אך הוא זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו. הוא זקוק למצפן לאומי חזק, אך לא ממש אוהב שיש כזה. לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו. לכן אנו הולכים לאופוזיציה בלב שלם – כדי להשפיע".

בתגובה לדברים, נמסר מהליכוד: "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות, הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל – הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה, ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו".

בליכוד הוסיפו ותקפו: "בבחירות מועד א' בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג' – רק בגלל כיסאולוגיה – בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן, במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות. תם עידן בנט".

תגיות:הבית היהודיהליכודהרב רפי פרץימינהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה