חדשות בארץ

"אני לא בא בטענות לקב"ה": סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד הובא למנוחות

בהלוויה כואבת, שלא הותירה עין יבשה, הובא סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד למנוחות. "הקב"ה נתן לי אותך למשך 21 שנים טובות, שנים של שמחה. אין לי טענות לקדוש ברוך הוא", אמר האב השכול

  • י"ח אייר התש"פ
אא

סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד הובא הערב למנוחות, לאחר שנפל הלילה בכפר יעבד שבצפון השומרון, מאבן שהושלכה על ראשו, במהלך פעילות במבצעית בכפר. בהלוויה השתתפו בני המשפחה וחבריו לסיירת.

שר הביטחון נפתלי בנט ספד לעמית כנציג הממשלה ואמר, "ראיתי היום את התמונות של עמית. את סרטי הוידאו שלו. כל כך חי. צפיתי בצעיר החייכן, זה שמרים את המורל בקרב חבריו לצוות, זה שיודע ששמחה היא מדבקת. צעיר שידע לחיות את החיים, אבל לא היה תמים, וידע טוב מאד עם מה הוא מתמודד ומה הסכנות עבורו".

בנט ציטט דברים שכתב עמית ביום הזיכרון האחרון: "ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תפס אצלי משהו יותר חזק בלב. אני לא זוכר טקס אחד שלא גמרתי עם עיניים דומעות. משהו באמת לקח לי את הלב, הוציא אותו בכוח, נתן לו מכה חזקה והחזיר אותו פנימה".

שר הביטחון הוסיף ואמר: "אין לנו אשליות. אנחנו עם שמגלה עוצמה דווקא מתוך קושי. עוצמה מתוך הקרבה. עוצמה שיודעת שאם בנינו לא ילחמו בלילות, הוריהם לא יוכלו לצעוד בבטחה בימים. עוצמה שנשאבת מעומק שורשינו כאן בארץ ישראל".

"אבא של עמית, ברוך, סיפר שהוא היה בנו יחידו, ושחתם לו כדי שיוכל ללכת לקרבי. כמה אומץ באב. כמה גבורה בבן. מול מוגי הלב שמתחבאים בקרב ילדים ועל גגות בתים, קמים חיילים גיבורים ששומרים על צלם אנוש, שמגינים על העם שלהם, עם של אמיצים", אמר שר הביטחון, והמשיך: "אף אחד מאיתנו לא מבין את דרכי אלוקים, ואין לנו מילים מנחמות לכאב הגדול, אבל ישנה הערכה עצומה, ואהבה לא נגמרת, מעם ישראל אליכם, משפחה קדושה. תהא נשמתו של עמית צרורה בצרור החיים. עם ישראל חי".

מפקד היחידה ספד אף הוא לעמית ופנה לבני המשפחה: "היו גאים בעמית, לוחם אמיץ, סמל ומופת לחברים. בשעה קשה זאת מבקשים אנו לוחמי החטיבה ומפקדיה לחבק אתכם".

האב ברוך ספד לבנו, "איך מספידים בן? כשבאת לעולם עוד בחדר הלידה התאהבתי בך בשניה הראשונה. חיבקתי אותך. אני בגיל 21 התייתמתי ואתה בגיל 21 משיב את נשמתך לבורא. בשעה 6:30 בבוקר הפכתי לאיש אומלל שאין לו כלום. הקב"ה נתן לי אותך למשך 21 שנים טובות, שנים של שמחה.

"אני לא יודע איך מתחילים את החיים, אני שבור. הבטחתי לי שתשמור על עצמך. התקשרת אלי מפולין, אמרת לי אבא אל תסרב לי. חתמתי לך לא בלב שלם. ואז חיבקתי אותך ונישקתי אותך, וכל צעד וצעד שלך בצבא הייתי שם בשבילך. גם כשהשאירו אותך בשבת באתי לשבת אתך. השארת אותי בודד משש וחצי בבוקר", הוסיף האב.

בשיחה שהעניק לכאן חדשות, אמר האב השכול: "אני לא בא בטענות לקדוש ברוך הוא, הוא נתן לי 21 שנים מדהימות עם הילד הזה, 21 שנים של אהבה, של נחת, אני לקחתי ממנו הרבה מהילד הזה".

בן יגאל הי"ד שהה הלילה בכפר יעבד שבצפון השומרון, ונהרג מפגיעת אבן בראשו. מהתחקיר עלה כי במהלך האירוע, שהתרחש בארבע וחצי בבוקר, הרים החייל את ראשו, וכאשר המחבל הבחין בכך – הוא יידה לעברו אבן. האבן פגעה ישירות בראשו של הלוחם שנפגע באורח קשה מאוד. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, ושם נקבע מותו. בצה"ל יתחקרו את האירוע. עוד ציינו בצבא כי הלוחם חבש קסדה, אך האבן שהושלכה לעברו הייתה גדולה ופגעה ישירות בראשו.

תגיות:אסוןעמית בן יגאל הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה