חדשות בארץ

ירושלים: ניסיון פיגוע דקירה במעבר קלנדיה – המחבל נוטרל

המחבל הגיע בסמוך לאנשי הביטחון המוצבים במעבר, וניסה לדקור אותם במברג. אחד המאבטחים ירה לעברו מטווח קצר, ונטרל אותו

מחסום קלנדיה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)מחסום קלנדיה, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

מחבל הגיע בצהריים (שלישי) למעבר קלנדיה שמצפון לירושלים, התקרב לאנשי הביטחון המוצבים במקום וניסה לדקור אותם במברג. אחד המאבטחים ירה לעברו מטווח קצר, ונטרל אותו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בתקרית. המחבל, שנפצע באורח קשה, פונה לטיפול בבית החולים שערי צדק.

מהמשטרה נמסר, כי "המפגע הגיע למעבר כשהוא אוחז חפץ חד בידו, הגיע לעבר איש ביטחון הפועל במעבר קלנדיה וניסה לדקור אותו. משהבחין בו במרחק קצר, הצליח לבצע לעברו ירי ולנטרל אותו. אין נפגעים באירוע. המפגע פונה לקבלת טיפול רפואי, והמעבר נפתח לתנועה".

לפנות בוקר נהרג לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל הי"ד, לאחר שנפגע מאבן גדולה שהושלכה על ראשו מגג בית בכפר יעבד שבשומרון. מתחקיר ראשוני של התקרית עלה, כי הכוחות סיימו פעילות מבצעית לביצוע מעצרים של מבוקשים ועשו את דרכם ליציאה מהכפר. המחבל התמקם על גג בית בן 3 קומות, הממוקם בקצה הכפר, זיהה שהלוחם הרים את ראשו והשליך לעברו את האבן. על אף שחבש קסדה, בהתאם להוראות, בן יגאל נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב. משם הועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, בו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כוחות הביטחון עורכים מצוד אחר המחבל, וביצעו מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.

בחודש שעבר נפצע לוחם מג"ב באורח בינוני בפיגוע משולב של דריסה ודקירה, סמוך למעלה אדומים. המחבל הגיע עם רכב מסחרי למחסום הקיוסק באבו דיס, פגע בלוחם עם הרכב, ולאחר מכן יצא ממנו כשהוא חמוש במספריים ודקר אותו. הלוחמים האחרים שהיו במחסום ירו לעבר המחבל, והרגו אותו. במקום אותר מטען צינור, שהמחבל התכוון להשליכו לעבר הלוחמים.

תגיות:ניסיון פיגועמחסום קלנדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה