חדשות בארץ

לוחם גולני נהרג בפעילות מבצעית בשומרון

סמל ראשון עמית בן יגאל הי"ד נפגע בראשו מאבן שהושלכה לעברו, במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבשומרון. הוא הועבר במצב קשה לבית החולים רמב"ם, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:15)

דובר צה"ל התיר לפרסום, כי לוחם בסיירת גולני, סמל ראשון עמית בן יגאל, נהרג לפנות בוקר (שלישי) במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד שבצפון השומרון.

התקרית הקשה אירעה בעת שהכוחות עמדו לצאת מהכפר, בתום הפעילות הלילית שכללה מעצר של 4 מבוקשים. הלוחם, בן 21 מרמת גן, נפגע בראשו מאבן גדולה שהושלכה לעבר הכוחות מגג הבית האחרון בכפר. על אף שחבש קסדה, בהתאם להוראות, בן יגאל נפצע באורח קשה בשל זווית הפגיעה ועוצמתה. לאחר שקיבל טיפול ראשוני בשטח, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למנחת המסוקים הקרוב, והועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו. כוחות הביטחון החלו בסריקות על מנת לאתר את המחבל, שזרק את האבן, ובשעה זו מבצעים מעצרים בבית ממנו הושלכה האבן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על נפילתו של הלוחם: "בשמי ובשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית על ידי בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון".

שר הביטחון נפתלי בנט אמר: "סמל ראשון עמית בן יגאל נפל הלילה בעת שהגן על ביטחון ישראל. צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים השפלים שאחראים לכך, ואנו נבוא איתם חשבון.  בשם מערכת הביטחון אני מבקש למסור תנחומים למשפחת בן יגאל היקרה. יהי זכרו ברוך".

בן יגאל הוא ההרוג הראשון של צה"ל בפעילות מבצעית מתחילת השנה. אביו, ברוך, סיפר לכאן חדשות כי עמית היה בן יחיד: "אני מרוסק. אין לי אבא ואמא, אין לי אף אחד חוץ מהילד הזה, הוא היה כל חיי. אני אפילו לא יכול לבכות. אני לא מעכל את האסון הגדול".

"הוא ביקש ללכת לסיירת גולני", הוסיף האב השכול. "אמרתי לו: אתה בן יחיד שלי, אתה מבין את המשמעות? הוא ענה: אין לנו מדינה אחרת. חתמתי לו על הטופס, ואמרתי לו 'אני גאה בהחלטה שלך'".

הלווייתו של בן יגאל הי"ד תתקיים בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב.

תגיות:צה"להשומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה