חדשות בריאות

בר סימן טוב: פורש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על רצונו לפרוש מתפקידו: "גאה בשנותיי כמנכ"ל, ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה"

בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)בר סימן טוב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:27)

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו על פרישתו מתפקידו.

"הודעתי היום לראש הממשלה ולשר הבריאות על רצוני לפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות", מסר בר סימן בהודעה שפרסם. "אני גאה בשנותיי כמנכ"ל, ובפרט בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני אשאר את הזמן הנדרש לצורך העברת מקל מסודרת, ומאחל הצלחה לשר/ה ולמנכ"ל/ית הבאים".

במכתבו לנתניהו ולשר הבריאות הפורש, יעקב ליצמן, כתב בר סימן טוב: "שירות מדינת ישראל היא הזכות הגדולה ביותר שיש. לאחר כמעט 20 שנים בשירות הציבורי, מתוכם 5 שנים כמנכ"ל משרד הבריאות, הגיעה העת להמשיך הלאה".

בר סימן טוב, לשעבר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מונה על ידי ליצמן לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות בשנת 2015. בצל הביקורת שהועלתה נגד משרד הבריאות, ונגדו באופן אישי, על ניהול משבר הקורונה, הביע המנכ"ל הפורש הערכה לתפקודם של נתניהו וליצמן: "בתחילת המשבר שמנו לעצמנו מספר יעדים – הראשון הוא, שכל אדם הנזקק לטיפול, ובפרט הנשמה, יקבל את הטיפול המצוין שהמערכת יודעת לתת. השני – שמדינת ישראל תהיה בקבוצת המדינות שמתמודדות היטב עם המשבר. עמדנו בשני יעדים אלה בהצלחה. מדינת ישראל הוכיחה חוסן לאומי רב בהתמודדות עם המשבר, ובתוכה מערכת הבריאות הישראלית הפגינה את מצוינותה ויכולותיה יוצאות הדופן".

"העובדות מדברות בעד עצמן", הוסיף בר סימן טוב. "לא הייתה תמותה עודפת בישראל כתוצאה מהקורונה, אלפי חיי אדם ניצלו כתוצאה מהתנהלות מופתית של הציבור הישראלי ומדיניות נכונה שקבעתם מתחילת הדרך. די לנו להביט לעיר ניו יורק או למדינות דומות לנו באירופה, שסופרות אלפי מתים ונאלצות לקבוע סדרי עדיפויות בטיפול בחולים הקשים והמונשמים".

"ככל שחולף הזמן מתברר גם, כי כפי שאמרנו בתחילת הדרך, אין מדובר ב'בחירה' בין כלכלה לבין בריאות. כל המדינות נפגעו כלכלית בצורה דומה, אך אלו שהגיבו מהר הצליחו להציל את חייהם של רבים מאזרחיהן. לשמחתנו, הצעדים המוקדמים שנקטה ישראל מאפשרים כעת חזרה מהירה לשגרה, ויביאו לשיקום כלכלי מהיר".

בר סימן טוב הדגיש כי "המלאכה עדיין לא תמה", וכי ישראל "קנתה זמן יקר" לקראת האפשרות של גל תחלואת קורונה נוסף: "עלינו לנצל תקופה זו כדי להמשיך ולשפר את היערכות המערכת, ולחזק את המערכת לכל האתגרים שנכונו לה".

ליצמן, שיכהן בממשלה החדשה כשר השיכון, הביע את הערכתו למנכ"ל הפורש. "בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר הבריאות, במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות", אמר בהודעתו. "ראייתו המקצועית, יכולות הניהול, ובעיקר ההבנה העמוקה של בר סימן טוב עם צורכי מערכת הבריאות, הם נכסים מהותיים שתרמו לקידום וחיזוק הרפואה הציבורית בשנים האחרונות".

"הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא, שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה. בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לניצחון מלא. אני מאחל למשה בר סימן טוב הצלחה רבה בהמשך הדרך", חתם ליצמן את הודעתו.

תגיות:משרד הבריאותמשה בר סימן טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה