חדשות בארץ

ארדן על מינויו לשגריר: "מגיע לתפקיד בחרדת קודש"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הגיב על הסכמתו לכהן כשגריר באו"ם ובוושינגטון: "זכות גדולה להגיד כן להצעה". על סיכוייו הפוליטים: "מקווה שגם העתיד יהיה בסדר"

ארדן (אוליבר פיטוסי, פלאש 90)ארדן (אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (שלישי) להסכמתו להצעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם. "זו הייתה בשבילי החלטה מאוד קשה", אמר בריאיון לכאן ב'. "זה מכלול של נסיבות ושיקולים, גם שיקולים משפחתיים, וגם שיקולים של הסתכלות על המערכת הפוליטית ואיפה אני נמצא בקריירה שלי. אני מקדיש את חיי בשירות הציבור. תמיד חלמתי להיאבק על צדקתה של ישראל בעולם, וכשזה הוצע לי כעת והעיתוי מתאים מבחינתי, ויחד עם הייצוג מול הממשל האמריקני – הרגשתי זכות גדולה להגיד כן להצעה".

על פי ההסכמה אליה הגיע עם נתניהו, לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שיתקיימו בחודש נובמבר, יכהן ארדן במקביל כשגריר בוושינגטון. "לרוב מוטב שיהיו שני שגרירים", ציין. "אבל אני מגיע לתפקיד הזה לא רק בחרדת קודש, אלא גם אחרי 17 שנה כחבר כנסת, 11 שנה כשר ו- 8 שנים כחבר קבינט. אני מקווה, שיחד עם מסירות והרבה עבודה קשה אצליח לעמוד במשימה".

ארדן הוסיף, כי "הרבה פעמים זה תלוי בפרסונה שממלאת את התפקיד, לפעמים טוב מודל ניהולי אחד ולפעמים אחר. אני אזכיר נעליים מאוד גדולות, של אבא אבן שכיהן תשע שנים גם כשגריר באו"ם וגם בארצות הברית, ודומני שהיה לו שם טוב על הישגיו ועשייתו בשני התפקידים". הוא הדגיש, כי על פי ההסכם הקואליציוני, יוכל יו"ר כחול לבן, בני גנץ – לאחר הרוטציה בראשות הממשלה עם נתניהו – למנות מועמד מטעמו לשגריר בוושינגטון: "בסיטואציה הזו, כשהמינוי הוא לפרק זמן קצר, אני מאמין שאני מסוגל לעמוד במשימה המאתגרת הזו".

בתשובה לשאלה האם מינויו נעשה על דעת שר החוץ המיועד, גבי אשכנזי, ענה ארדן כי אינו יודע, אבל "זה מעוגן בהסכם הקואליציוני. אני מכיר את גבי מאז שהיה רמטכ"ל, ואני בטוח שהעבודה איתו תהיה עבודה מקצועית ומצוינת".

לדברי השר היוצא, הוא סיכם עם ראש הממשלה על חיזוקה של המשלחת באו"ם בדיפלומטים נוספים: "אנחנו עומדים בפני החלטה היסטורית, של מימוש הריבונות שלנו על ההתיישבות ביהודה ושומרון. באו"ם יכולות להיות בעיות גדולות. יש הליך משפטי שמקודם נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. גם איראן לא מחכה ומתקדמת לגרעין, האנטישמיות הרימה ראש בשנים האחרונות. יש הרבה נושאים – גם מול הממשל האמריקני, וגם על סדר היום של האו"ם, שאת רובם אני מכיר. מה שלא, אני מבטיח לעשות כל שביכולתי יום וליל כדי ללמוד".

"שרים לא נולדים ומתים במשרדם", הצהיר ארדן. "אני מכהן חמש שנים במשרד לביטחון פנים, הייתי מוכן גם להמשיך לפני שהוצבו בפניי עוד אלטרנטיבות. הייתה לי הזכות להיות השר לביטחון הפנים, ואני שמח שיש תחרות מי יהיה במשרד הזה".

בנוגע לעתידו הפוליטי לאחר שישוב לארץ, אמר ארדן: "נהוג לומר 'מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך'. אם אצליח בתפקידיי ואביא קבלות למען אזרחי ישראל וההגנה על מדינת ישראל, אני מקווה שגם העתיד יהיה בסדר בעזרת השם, ואם לא – אז נפיק לקחים".

תגיות:האו"םגלעד ארדןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה