חדשות בארץ

המתווה המסתמן: חטיבות הביניים יחזרו בראשון לעד שני ימי לימודים

על פי המתווה של משרד החינוך שיתקבל במשרד הבריאות, כל שכבה בכיתות ד' עד ו' תגיע ליום לימודים אחד בשבוע, ואילו תלמידי כיתות א' עד ג' ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית - חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

נציגי משרדי החינוך והבריאות דנים היום (שני) במתווה החזרה ללימודים ביום ראשון של תלמידי כיתות ד'-י'. על פי המתווה המסתמן, כפי שפרסם משרד החינוך, כל שכבה בכיתות ד' עד ו' תגיע ליום לימודים אחד בשבוע, ואילו תלמידי כיתות א' עד ג' ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית - חמישה ימים בשבוע, חמש שעות בכל יום; כל שכבה בכיתות ז' עד י' תגיע לשני ימי לימוד בשבוע בבתי הספר ויתר הימים יעברו בלמידה מקוונת. במשרד ביקשו ממנהלי המוסדות להכין את חטיבות הביניים בתיאום עם הרשויות לקראת יישום המתווה מבחינת ניקיון והיגיינה על פי הכללים שפורסמו במתווים הקודמים.

בדיון משתתפים בין היתר מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ונציגי המטה לביטחון לאומי. במשרד הבריאות נוטים לאמץ את מתווה משרד החינוך, לפיו בחטיבות הביניים יתקיימו הלימודים בקבוצות של עד 20 תלמידים.

יו"ר ועד ההורים הארצי, אייל באום, תקף את המתווה. "ילדים שהיו בבית חודשים חוזרים לשגרת לימודים של יום בשבוע - זו בדיחה לא מצחיקה. יש לבטל את ההגבלות של משרד הבריאות ולהביא את המערכת לשגרת לימודים מלאה", אמר. באום טען כי "במתווה הקיים העומס על ההורים והנטל אינו יורד", והוסיף כי "יש רק דרך אחת להחזיר את ההורים לשוק העבודה והיא החזרת מערכת החינוך לשגרה הפתרונות הנוכחים אינם מספקים".

גם עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, דחה את תוכנית משרד החינוך והבהיר כי לרשויות אין יכולת ליישמה. "אנחנו אובדי עצות", אמר גרינבאום. "מטילים עלינו לייצר פתרונות במציאות בלתי אפשרית. אין לזה צוותים ואין לזה חדרים. המורות של כיתות ד'-ו' מושקעות בלימוד הכיתות המפוצלות בכיתות א'-ג'. מאיפה 'נגרד' מורות נוספות? אין לנו מספיק חללי כיתה כדי לשמור על חלוקת הכיתות הקטנות. ועדיין לא דיברנו על ההסעות: מותר להסיע עד 23 ילדים מיישוב, זה אומר שעכשיו יהיה צריך להוציא שני אוטובוסים מיישוב. מי יממן את זה? לא פתרנו שום דבר, רק הסתבכנו עוד יותר".

תגיות:קורונהמשרד החינוךמשרד הבריאותבתי ספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה