אמונה

היום לפני 80 שנה: הוקם מפעל ההיגיון הנאצי הראשון שתוצאותיו קיימים עד היום

כל אחד מאיתנו אמור לקבל ולקחת את עצמו תמיד בתור מספר שתיים ושלוש אחרי הכח האלוקי הגדול, ולדעת, אני לא מקבל אחריות, כי אני ברגע של שוחד, ברגע של כעס, ברגע של כריזה חלילה יכול להידרדר ולהגיע לאסונות הרבה יותר גדולים ממה שאני בעצמי מסוגל לתאר ולשער. המסר השבועי מפי הרב אליהו רבי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום קצת עצוב.

לפני שמונים שנה בדיוק, ביום הזה, הוקם מחנה ההשמדה אושוויץ.

כלומר, ישב העם הגרמני והחליט שאין לו זמן לחסל אנשים, אין לו זמן להרוג אותם אחד אחד, הוא צריך לעשות את זה במסות, כי חבל על כל רגע.

ובדיוק גרמני- נאצי הם הקימו מחנה שתפקידו היה להשמיד המונים.

זה מלמד אותנו עד כמה אדם יכול להידרדר.

"אל תאמין בעצמך עד יום מותך" (אבות פ"ב מ"ד) נאמר על כל אחד מאיתנו ועל כל רמה, כי פעמים רבות מתוך שטויות ושגעונות גדלות או כל דבר אחר אדם יכול לרדת לדיוטה התחתונה ביותר, הוא אמור להגיע למצב שהוא לא מאמין איך הוא התנהג באותה צורה בדיוק כמו שהיום צאצאיהם של אותם אנשים מושחתים ומנוולים לא מצליחים להבין איך הוריהם התנהגו בצורה נלוזה שכזו.

פעם הגיע ניצול שואה לרבי מלובביץ', הוא אמר שאחרי מה שהוא ראה באושוויץ הוא מאוד כועס על הקדוש ברוך הוא, אמר לו הרבי: "אם אתה כועס על הקדוש ברוך הוא, זה אומר שאתה מאמין שהוא קיים".

הוא אמר לא: "אכן אני מאמין שהוא קיים, אבל איך אני יכול לתת בו אמון?".

אמר לו הרבי: "אחרי שראית את אושוויץ, יש לך אפשרות להעניק אמון לבני אדם?", אמר לו אותו ניצול שואה: "ממש לא, אם האנשים הנאורים ביותר בעולם הדרדרו לכזו רמה, אני לא יכול להאמין באף אחד".

אמר לו הרבי: "זה הלקח הגדול מהשואה, לא ניתן להאמין באף אדם!".

האחרון שניתן להאמין בו הוא הקדוש ברוך הוא, כי הוא לפחות אתה יודע שהוא מסוגל לעשות דברים שמותר לך לא להבין אותם. אבל אדם שהגיע לכזו דיוטה תחתונה, לעולם לא ניתן להצדיק.

כל אחד מאיתנו אמור לקבל ולקחת את עצמו תמיד בתור מספר שתיים ושלוש אחרי הכח האלוקי הגדול, ולדעת, אני לא מקבל אחריות, כי אני ברגע של שוחד, ברגע של כעס, ברגע של כריזה חלילה יכול להידרדר ולהגיע לאסונות הרבה יותר גדולים ממה שאני בעצמי מסוגל לתאר ולשער.

מתחזקים באמונה, מתחזקים בהענקת הכח והעוצמה לקדוש ברוך הוא ולא לידיים שלנו, וזוכרים להינצל מדיוטות תחתונות מבית ומחוץ.

ברוכים תהיו!

תגיות:שואההרב אליהו רבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה