סיפורים אישיים

"עליך להתכונן נפשית לגרוע מכל", אמר הרופא בקדרות, ואז אירע הנס הגדול

הרופא הודיע להורים שגם בפעם הזאת הטיפול לא נחל הצלחה. הרופא עוד הוסיף ואמר לאב, שעליו להתכונן נפשית לגרוע מכל, כי עלול להיות דום לב בכל רגע. מה שקרה לאחר מכן יפעים אתכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב מיכאל גרינולד סיפר את סיפור הישועה הבא, וציין כי הסיפור אמיתי לחלוטין: "יום אחד דרשתי באחת הישיבות בנושא של זהירות מדיבורי חול בבית הכנסת. לאחר הדרשה ניגש אלי אחד הבחורים. 'יש לי בעיה בלב', הוא אמר. 'במה אתה מציע לי להתחזק?!'

"אמרתי לו: 'לשמור על הפה בזמן התפילה בבית הכנסת. תקפיד על זה מאוד, לכל החיים. אל תעשה משחקים עם הלב שלך. אתה יכול לבחור לך כל קבלה אחרת, אבל לפני כן רק תשמע סיפר קצר.

"סיפרתי לו מה שהתרחש בהזדמנות אחרת, כאשר באתי לדרוש", ממשיך הרב גרינולד לספר, כפי שמובא בקונטרס 'כבוד בית ה'. "לאחר הדרשה ניגש אלי אחד  השומעים, וסיפר שבנו התעלף ארבע פעמים בתלמוד תורה. עשו לו בדיקות, וגילו ליקוי נדיר של שני ורידים הסמוכים ללב. מאחר שסוג הבעיה הזה מאד נדיר, אין הרבה ידע בנושא, ואין כמעט ניסיון מעשי בטיפול. עסקנים מנוסים אמרו להורים המיוסרים, שיש רק רופא אחד בעולם, שיכול לטפל בבעיה על ידי סוג מסוים של צנתור.

"היהודי נסע עם בנו לרופא הזה, אך הטיפול לא הצליח. נסעו אליו ההורים פעם שנייה ושלישית, אך ללא כל הצלחה. בפעם הרביעית הם חיכו ליד חדר הטיפולים, אך הרופא הודיע להם בצער שגם בפעם הזאת לא נחל הצלחה. הרופא עוד הוסיף ואמר לאב, שעליו להתכונן נפשית לגרוע מכל, כי עלול להיות דום לב בכל רגע.

"כאשר שמעו ההורים את הבשורה הקשה, קרא האב מדם ליבו: 'אני מקבל על עצמו לא לדבר בשעת התפילה'. עמדו שני ההורים על יד חדר הטיפולים, וביקשו בדמעות רחמים מהבורא יתברך.

"פתאום פתח הרופא חלון קטן, וצעק: 'מזל טוב! מזל טוב!'

ההורים הביטו בו מבולבלים והמומים: מה קרה? על מה מזל טוב?!

"רק רגע, עוד כמה דקות תוכלו להיכנס אל הילד", אמר הרופא. כאשר הם כננסו לחדר, הם ראו את הרופא מחייך. "כששמעתי את הבכיות שלכם, החלטתי להתקשר לרופא אחד, שהוא מומחה גדול ביותר, ואני הייתי בעבר תלמיד שלו", אמר הרופא. "התייעצתי איתו, והוא אמר שיש אפשרות לעשות צנתור באופן אחר. עשיתי כפי שהציע, וב"ה זה הצליח! ומאחר שזה הצליח, יש לילד שלכם לב חדש, ואתם יכולים לחזור הביתה בלי דאגות!"

מדוע חשוב לשתוק בשעת התפילה?

החלום שמסעיר את המגזר

"את כל זה סיפר לי היהודי בתום הדרשה", מספר הרב גרינולד, ומציין שהוא השיב ליהודי כי יש קשר עצום בין לב לבין זהירות מדיבור בשעת התפילה: "האר"י הקדוש אומר, שאם אדם עובר על מצווה ח"ו, הוא פוגם באיבר שכנגד המצווה. כאשר מתקנים את האיבר הרוחני, מתרפא האיבר הגשמי. כתוב במהרש"א ש'אנוכי ה׳ אלוקיך' – זה הלב של כל המצוות. מי שחפץ לקיים כראוי מצווה זו של 'אנוכי ה׳ אלוקיך' – שלא ידבר בשעת התפילה".

"אתה תיקנת את הלב שלך. קיבלת על עצמך שלא לדבר בשעת התפילה – שזה הלב של כל המצוות – והקב״ה נתן לבנך לב חדש!", אמר הרב גרינולד לאב הקשוב.

"עד כאן הסיפור, האמיתי עד הפרט האחרון, שסיפרתי לבחור הישיבה, ששאל במה להתחזק בעקבות בעיה רפואית בלב.

"הבחור שמע את הסיפור, ואמר מיד בריכוז ובכוונה: 'אני בשעת התפילה – לא מדבר יותר'. הוא ידע שאסור לו לשחק עם הלב. הבעיה שלו היתה מאד לא פשוטה. הרופאים אמרו שהריאות שלו מתכווצות באופן חריג, והלב גדל באופן חריג, והוא עלול לקבל דום לב בכל רגע נתון. רגע אחד אולי הוא ילך בשלווה ברחוב, וברגע הבא יהיה מוטל חסר הכרה על המדרכה...

"השיחה איתו התקיימה ביום חמישי. ביום שלישי שלאחר מכן הלך הבחור לבדיקות. 'היי, בחור, מה קורה לנו כאן?', שאל הרופא בתמיהה, 'עברת טיפולים שלא ידועים לי? אני לא מבין, הכל תקין אצלך, איך זה קרה?!'

"איך זה?!", שואל הרב גרינולד, וקורא בקול גדול: "הוא תיקן את הלב של כל המצוות, וקיבל על עצמו שלא לדבר בשעת התפילה, והקב״ה נתן לו לב חדש, תקין".

 

הרב אליהו עמר ב-5 דקות עוצמתיות על קדושת בית הכנסת:

"פעמיים עוררו אותי משמים ולא התייחסתי"

המתפללים קיבלו על עצמם שתיקה בבית הכנסת - וחולה אנוש החל להחלים

תגיות:דיבורבית כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה