חדשות בארץ

הצעת חוק: חברי הכנסת יוכלו לוותר על משכורתם

על פי ההצעה שהוגשה לתיקון חוק הכנסת, חברי הכנסת יוכלו לוותר באופן וולונטרי על משכורתם, באופן חלקי או מלא, לפרק זמן בו יבחרו

מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברי הכנסת ניר ברקת (ליכוד), יזהר שי (כחול לבן) ומתן כהנא (ימינה) הניחו היום (שני) על שולחן הצעת חוק, שתאפשר לחברי כנסת לוותר על משכורתם באופן מלא או חלקי.

בנימוקי ההצעה נכתב, כי חוק הכנסת הקיים אינו מאפשר לחבר כנסת לוותר על חלק משכרו או על שכרו המלא. בכך הוא "פוגע בחוקי יסוד של הפרט ובחופש העיסוק, ואין לו 'אח ורע' בחוקים אחרים. קרי, המגבלה שלאיסור ויתור על שכר קיימת רק לגבי חברי כנסת, נבחרי העם".

"דווקא אלו – שאמורים להיות הראשונים בעם לשמש דוגמא ולהיות זכאים לוותר על שכרם, כולו או חלקו, ולתרום את הכספים לקופת המדינה לטובת הקצאתם לצרכים ציבוריים נדרשים כפי שתקבע הממשלה – מופלים לרעה ולא רשאים לעשות כן", נאמר עוד בדברי ההסבר להצעת החוק.

כאמור, על פי התיקון המוצע לחוק הכנסת, יתאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. מגישי ההצעה מדגישים, כי "הוויתור על השכר הינו וולונטרי, ובהיעדר דרישה מפורשת אינו מחייב את מי שלא מעוניין בכך, והוויתור יהיה תקף לתקופה או לשיעור, כפי שיבחרו בשנה מסוימת".

"זו זכות גדולה עבורי לשרת את הציבור, ללא קבלת דבר בתמורה", אמר ברקת. "במשך עשור, כראש העיר ירושלים קיבלתי משכורת של שקל בשנה, וכך אני ממשיך כחבר כנסת ובכל תפקיד ציבורי שאמלא".

שי ציין כי עם תחילת משבר הקורונה הודיע על קיצוץ שליש משכרו, ותרומתו לפעילויות חינוכיות בלתי פורמליות עבור הנוער: "החוק המוצע יאפשר לכל חבר כנסת שירצה לגלות מנהיגות ודוגמה אישית, ולקצץ בשכרו בהתאם ליכולתו ולפרק הזמן שיבחר לעשות כן".

לדברי כהנא, "משבר הקורונה מציב אותנו בפני מציאות מאתגרת שתחייב אותנו לבצע קיצוצים בתקציב המדינה. בתקופה זו ראוי שגם חברי הכנסת ישמשו דוגמה ויאפשרו קיצוץ בשכרם. המצב יוצא הדופן, לפיו רק לחברי כנסת אין אפשרות לקצץ בשכרם, אינו הגיוני, ואין מתאים מתקופה זו כדי לתקן חוק זה".

תגיות:ניר ברקתהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה