חדשות בעולם

טראמפ: הווירוס קטלני משחשבנו, מתייחסים אליי יותר גרוע מלינקולן

טראמפ אמר כי הפעם הראשונה שתודרך על נגיף הקורונה הייתה ב-23 בינואר, ובעקבותיו החליט על הפסקת הטיסות מסין ואליה. לפי טראמפ, בתדרוך, שבו ניתן לו להבין שהתפשטות הנגיף "זה לא עניין גדול", נאמר לו "שיכול להיות שיש וירוס שמגיע לכיווננו, אבל זה לא ממש עניין משמעותי"

טראמפ בריאיון לפוקס, הלילה (צילום: Fox News)טראמפ בריאיון לפוקס, הלילה (צילום: Fox News)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה הלילה (שני) כי מספר הקורבנות מנגיף הקורונה במדינה עשוי להגיע ל-100 אלף בני אדם – הרבה יותר ממה שחזה לפני מספר שבועות. לצד דבריו בריאיון לפוקס ניוז כי "הנגיף קטלני משחשבנו", טראמפ קרא להקל במגבלות שהטילו המדינות על שהייה בחופי ים ופארקים.

"אנחנו הולכים לאבד בין 75 אלף, 80 אלף, עד מאה אלף בני אדם", התריע הנשיא, "זה דבר נורא. לא היינו צריכים לאבד אדם אחד אפילו". לטענתו, במהלכים שביצע ממשלו נחסכו חייהם של מאות אלפי בני אדם. "אם לא היינו עושים את זה, המינימום היה מיליון ומאתיים אלף, מיליון וארבעת אלפים, או מיליון וחצי. זה היה המינימום. היינו מאבדים הרבה יותר ככל הנראה, יכול להיות שיותר מ-2.2 מיליון".

טראמפ הוסיף כי הפעם הראשונה שתודרך על נגיף הקורונה הייתה ב-23 בינואר, ובעקבותיו החליט על הפסקת הטיסות מסין ואליה. לפי טראמפ, בתדרוך, שבו ניתן לו להבין שהתפשטות הנגיף "זה לא עניין גדול", נאמר לו "שיכול להיות שיש וירוס שמגיע לכיווננו, אבל זה לא ממש עניין משמעותי". הוא הוסיף: "במלים אחרות, זה לא היה כאילו אמרו לי שאנחנו חייבים לעשות משהו. זאת הייתה שיחה קצרה... זמן קצר לאחר מכן הפסקתי את הטיסות מסין. היו לנו 23 בני אדם בחדר באותה ישיבה ואני הייתי היחיד שרצה להפסיק את הטיסות מסין".

הממשל האמריקני הודיע על הגבלת כניסת הזרים מסין רק ב-30 בינואר, ועל פי הפרסומים בארה"ב יוזמה זו הגיעה דווקא מכיוון יועציו של טראמפ ולא פרי מדיניותו העצמאית, זאת לאחר ששורה של חברות תעופה כבר הפסיקו את הקווים מסין. עם זאת, טראמפ טען כי ההחלטה להגביל את הטיסות לא נבעה מלחץ יועציו. "לא עשיתי את זה בגלל שהם אמרו לי", אמר, "הם אמרו את זה מאוד בפשטות, כאילו זה לא משמעותי".

אתמול תקף המועמד הדמוקרטי לנשיאות, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, את התנהלותו של הנשיא בסרטון שפרסם ברשות החברתיות. "דונלד טראמפ חשב שעבודת הנשיא היא לצייץ בטוויטר, ללכת לעצרות ולמצעדים גדולים", אמר ביידן, "הוא מעולם לא חשב שייאלץ להגן על חייהם של 330 מיליון אמריקאים, אז הוא פשוט לא עושה זאת".

טראמפ הגיב לכך בריאיון ואמר כי הוא "נתקל בתקשורת עוינת כפי שאף נשיא לא נתקל לפני". הוא הוסיף כי "הכי קרוב לכך הוא האדון כאן למעלה", תוך שהוא מחווה באצבעו על פסלו של הנשיא אברהם לינקולן באנדרטה לזכרו שבוושינגטון, במקום שבו נערך הריאיון. "הם תמיד אמרו שלאף אחד לא התייחסו בצורה גרועה יותר מלינקולן. אני חושב שמתייחסים אליי בצורה גרועה יותר".

תגיות:דונלד טראמפקורונהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה