זוגיות ושלום בית

לשכנים הוא עוזר, ורק לי לא! למה?

למה בעלי מעדיף לעזור לשכנים ולחברים, אבל כשאני מבקשת ממנו משהו – הוא מתחמק? כמה תובנות חשובות על נישואין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעלי אדם טוב ויש לו הרבה דברים חיוביים, אלא שכשאני מבקשת ממנו לעשות תיקונים בבית, או שיסדר דבר מה בבית - הוא מתחמק, ובסופו של יום אינו עושה. אולם אם חברו מבקש ממנו שיעזור לו באיזה דבר, או שיסדר או יתקן לו דבר מה, הוא מיד הולך עם כל החשק. וגם אם זה השכן שביקש את עזרת בעלי, בעלי ירוץ מיד, על אף שהוא נמצא באמצע האוכל, למשל. כיצד אני יכולה לשנות אותו?

* * *

אם נשאל את הבעל, "מדוע אתה מתחמק מבקשות אשתך?", הוא יענה: "זה משום שאשתי לא נותנת לי מילה טובה, או מחמאה על עשייתי, ואפילו לא 'תודה רבה', ולכן לא כיף לי להעניק לה כשהיא לא מעריכה אותי ואת עבודתי".

לעומת זאת, האישה תטען כנגדו: "מדוע אני צריכה להחמיא לבעלי, ולהודות לו על מה שהוא חייב לעשות? הרי זה גם הבית והילדים שלו, אני לא חיה לבד בבית הזה! וכי כשאני עושה דבר מה לבית (ואני עושה המון), אני דורשת מבעלי או מהילדים שיחמיאו, או יודו לי על כך?!".

והאמת היא, ששניהם לא צודקים בטענותיהם.

כי מה שהבעל אינו עושה את המוטל עליו, אין זה משום שאשתו אינה מחמיאה ואינה מודה לו, אלא משום שהוא מתחמק מהמחויבות שלו כלפי אשתו, וטוב לו לעזור רק למי שאינו מחויב אליו, כי האדם אוהב להיות משוחרר מכל ההתחייבויות, ולא להיות כבול לשום אדם.

וכן האישה, טענתה אינה טענה. כשאת עולה לאוטובוס ומשלמת והנהג מסיע אותך, נכון שאת אומרת לו בסוף הנסיעה "תודה רבה" על הנסיעה? והשאלה למה תודה רבה? הרי זו מחויבותו של הנהג להסיע אותך ממקום למקום, כי זו עבודתו, ואם לאו יפטרוהו?

אם כך, גם לבעלך יש לך להודות לו על כל מה שהוא עושה בעבורך, הגם שזו מחויבותו לעזור ולסדר כל מה שאת מבקשת ממנו, כדי לתת תחושה של שותפות הדדית. ומה שאת לא מחמיאה לבעלך ולא רוצה להודות לו, אין זה אלא משום שאת בורחת מהמחויבות שלך כלפיו - ובעצם שניכם לא למדתם מהם חיי נישואין!

על כן, כדי שהבעל ישנה את דרכיו ויתחיל לעזור לאישה, ראשית יש לאישה לשנות את עצמה ולהתחיל להחמיא לבעלה, ולא לברוח ממחויבות זו בכל מיני טענות, כדי לנסות להשקיט את המצפון שלה.

כי אף שהבעל גם כן צריך לעשות את מחויבותו ולהעניק לה עזרה, מכל מקום יש לאשה לעזור לו בהתמודדות עם קשיי המחויבויות שלו, ע"י שתחמיא לו ותעצים את מעשיו, ותראה לו עד כמה שהיא מאושרת בזכותו, ובעזרתו במעשה כזה או אחר הוא ממלא לה את חייה. ומתוך כך היא גורמת לו לעשייה חוזרת, ונותנת לו את הכוח ואת המוטיבציה להושיט לה עזרה ותמיכה.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שכניםזוגיותהרב דניאל פנחסוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה