הורים וילדים

העיתונאי דרור גלוברמן: "החיבור המתמיד לרשתות אוכל לי את הזוגיות"

העיתונאי שחוקר כבר 20 שנה את השפעות הטכנולוגיה על חיינו, מודה: "אנחנו שולחים את הילדים שלנו להתחרות עם הטלפון על תשומת הלב. כמה זה גורם להם לבדידות, דיכאון והפרעות אכילה"

אא

זה 20 שנה שהעיתונאי, המגיש וכתב ההייטק דרור גלוברמן - חוקר את השפעות הטכנולוגיה על חיינו, ולאחרונה אף יצר סרט תיעודי שבו הוא מודה כי הטכנולוגיה פוגעת בכל שטחי חיינו, נודה בכך או לא. 

בראיון ל'מעריב' סיפר גלוברמן כי "החיבור המתמיד לרשתות אוכל לי את הזוגיות. יושבים שניים בסלון - אני עם הטלפון, אשתי עם הטלפון והולכים לישון גב אל גב אבל זה 'רק היום' ו'רק מחר', ונמשך ונמשך.  פייסבוק לא אומר לי 'לא', ליוטיוב אין ביקורת עליי, לא צריך לחשוב יותר מדי. הרגשתי איך הסביבה שלי מידלדלת, הקשר עם בת הזוג שלי נגרס ונשחק, זה גורם לבדידות. אני מוציא את הטלפון כשזה לא מה שאני רוצה לעשות".

ואז נולדה בתו הבכורה, ועמה נולדה החלטה: הילדה לא תראה את אבא עם טלפון. 

אז כמובן שפה ושם היו 'נפילות' - "רק לשנייה פה שנייה שם, לבדוק מייל במטבח", כדבריו.

אולם כשבתו הגיעה לגיל שנה, אירע משהו ש'שבר את גב הגמל': היא נעמדה, הלכה לטלפון של אבא, הביאה לאבא ואמרה 'קח'. ובאותו רגע נפל לו האסימון. "אם הדבר הראשון שהיא הביאה לי זה הטלפון, אז כנראה שאני חי בסרט שהיא לא רואה. אנחנו שולחים את הילדים שלנו להתחרות עם הטלפון על תשומת הלב. כמה זה גורם להם לבדידות, דיכאון והפרעות אכילה".

עוד ממשיך גלוברמן ואומר כי "מנצלים אותנו, וזה דבר שהוא חזק מאיתנו - שהונדס לפעול על פי הצרכים הבסיסיים שלנו. קורית פה מניפולציה יותר גדולה מאיתנו, כי אנחנו צריכים להיות ביחד זה מול זה, ולא לבד מול המסך. לדרוש פעולה ושינוי". 

תגיות:נזקעיתונאיפייסבוקזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה